به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، گزارش‌های منتشر شده حاکی است جولین آسانژ، موسس پایگاه اینترنتی افشاگری ویکی‌لیکس، قصد دارد در انتخابات پارلمانی انگلیس شرکت کند.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت با وجود آن که از سال ۲۰۱۲ در سفارت اکوادور در لندن به سر می‌برد، قصد دارد در انتخابات پارلمانی انگلیس شرکت کند.

در همین حال، نظرسنجی ها نشان می‌دهد ۴۸ درصد از افراد از او خواسته‌اند برای سرگرمی هم شده در انتخابات انگلیس شرکت کند.

داشتن تابعیت کشورهای مشترک المنافع از شرایط حضور در انتخابات انگلیس است. همچنین افراد نباید محکوم شده یا مجرم شناخته شده باشند

آسانژ حزبی ندارد و می‌تواند به عنوان نامزد مستقل در انتخابات شرکت کند و برای ثبت نام باید مبلغ ۵۰۰ پوند پرداخت کند و پس از آن اگر بخواهد، می‌تواند کمپین خود را آغاز کند.

گفته می‌شود وی در انتخابات سنای استرالیا نیز شرکت کرد و ۴۲ هزار رأی نیز کسب کرد.

موسس ویکی‌لیکس در فوریه ۱۳۹۰ در دادگاه انگلیس برای بازپس فرستاده شدن به سوئد بمنظور پاسخگویی به پرس‌وجو در بارهٔ اتهام جنسی حضور یافت. او در پاسخ به بازجویان اظهار داشت که نسبت‌هایی که به او داده شده بی‌پایه هستند و با قرار وثیقه آزادشد. در ۱۹ ژوئن ۲۰۱۲ او به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شد و در ۱۶ اوت ۲۰۱۲ اکوادور تقاضای پناهندگی او را پذیرفت، آسانژ تا به امروز در یکی از اتاق‌های سفارت اکوادور در لندن بسر می‌برد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.