به گزارش ایسنا، محمد فرهادی امروز اول اردیبهشت ماه در اختتامیه دومین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در جمع خبرنگاران، با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های این وزارتخانه در سال اقتصاد مقاومتی، تولید اشتغال، اظهار کرد: ارتباط با صنعت و دانشگاه‌های کارآفرین، استقرار نظام ارزیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای و طرح مهارتی کردن آموزش در دانشگاه‌ها که تا پایان تیرماه امسال به ستاد اقتصاد مقاومتی کشور داده می‌شود، ازجمله برنامه‌های ما برای تحقق شعار سال است.

وی ادامه داد: رشته‌های جدید بین‌رشته‌ای و چند رشته‌ای به صورت مشترک با بعضی از دانشگاه‌های کُره، هلند، آلمان، فرانسه و...آغاز شده است؛ به خصوص در این سه سال و پس از برجام همکاری‌ها گسترش یافته است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه گشایش روابط بین‌المللی در دولت یازدهم در علم و تکنولوژی بسیار موثر بوده است، تصریح کرد: در هر هفته ۱۰هیات علمی از مراکز علمی دانشگاهی و تحقیقاتی دنیا به ایران آمده‌اند و حدود ۱۰ هیات علمی هم از ایران رفته‌اند.

فرهادی عنوان کرد: استقرار شرکت های دانش بنیان برخی کشورها در پارک‌های علم و فناوری ما و همچنین به صورت متقابل عملا آغاز شده است تا تولیدات مشترک داشته باشیم.

وی با اشاره به پیوند صنعت، گفت: ۳۹ پارک علم و فناوری در کشور فعال است که ۲ پارک هم اخیرا مصوب شده که به زودی فعال می شوند. بزرگترین شرکت داروسازی دانش بنیان در زمینه واکسن در پارک علم و فناوری خراسان مستقر است.

وزیر علوم، تحقیقات وفناوری گفت: تعداد موسسات آموزش عالی در کشور افزایش یافته است؛ بعضی از آن‌ها زیرساخت مناسب و قوی دارند که خود را تا حد دانشگاه ارتقا داده اند و برخی از آنان همکاری علمی با سایر کشورها را آغاز کرده اند.

وزیر علوم همچنین در خصوص دوره های تحصیلی مشترک بین ایران و سایر کشورها گفت: سال گذشته در زمینه فرصت های مطالعاتی بیش از ۱۰۰۰ نفر اعزام به خارج از کشور داشته‌ایم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.