نادر شفی‌خدایی در گفتگو با تسنیم با بیان اینکه سرعت وزش باد در استان بوشهر از روز گذشته آغاز شده است اظهار داشت: سرعت وزش باد شمال غربی بر روی دریا و سواحل استان بوشهر با افزایش ارتفاع موج دریا پدیده گرد و خاک نیز از برخی نقاط استان گزارش شد.

وی از متلاطم شدن آب دریای خلیج فارس در استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم وزش باد شمال غربی و تلاطم دریا به‌ویژه در مناطق جنوبی استان بوشهر تا بعدازظهر فردا است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به تداوم وزش باد و افزایش ارتفاع موج دریا در استان بوشهر گفت: با وزش باد شدید در استان بوشهر ضمن متلاطم شدن دریا، ارتفاع موج در خلیج فارس در این استان به سه متر می‌رسد.

شفی‌خدایی با بیان اینکه تا فردا ‌باد با سرعت ۱۶ تا ۴۸ کیلومتر در ساعت می‌وزد افزود: در قسمت‌های جنوبی سرعت وزش باد به ۶۰ کیلومتر در ساعت نیز می‌رسد.

وی با تاکید بر پرهیز از دریاروی شناورهای سبک به ویژه قایق‌ها تصریح کرد: با توجه به افزایش سرعت وزش باد در استان بوشهر و متلاطم شدن خلیج فارس با ارتفاع سه متری موج دریا، دریانوردان بوشهری تلاش کنند از دریاروی بپرهیزند تا شاهد بروز مشکلاتی در این عرصه نباشیم.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: بر اثر وزش باد ارتفاع موج در استان بوشهر بین ۱۲۰ تا ۲۴۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی این استان تا ۳۰۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.