به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، تاکید کرد جبهه النصره عامل انفجار انتحاری ضداتوبوس های حامل اهالی دو شهرک کفریا و الفوعه در محله الراشدین حلب بود.

وی در مصاحبه با اسپوتنیک گفت از زمان آغاز جنگ در سوریه، ده ها هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند، نه صدها هزار نفر؛ اطلاعات سازمان ملل در این خصوص دقیق نیست. سازمان ملل متحد ابزاری برای اندازه‌گیری تعداد کشته‌شدگان ندارد.

رئیس‌جمهور سوریه در ادامه افزود: به طور کلی، ما باید تنها در خصوص آمار و اطلاعات رسمی صحبت کنیم. ده‌ها هزار نفر، نه صدها هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند، نه آن آماری که شما از رسانه‌ها می‌شنوید. البته، ممکن است هزاران نفر نیز در این میان گم شده باشند که سرنوشتی از آنها در دسترس نیست. این یک آمار رسمی است. اما غربی‌ها، مسلما آمار (تعداد قربانیان) خود را بیشتر از این اعلام می‌کنند.

وی تاکید کرد: آنها (غربی‌ها) فقط آمار و ارقامی را ارائه می‌دهند تا وضعیت وحشتناکی را به تصویر بکشند و بتوانند از آن به عنوان بهانه‌ای (به اصطلاح) انسان‌دوستانه برای حمله به سوریه استفاده کنند. ما به عنوان یک ملت و به عنوان یک دولت، آمار دقیق یعنی ده‌ها هزار نفر کشته را ارائه می دهیم.

رئیس‌جمهور سوریه اعلام کرد گروه‌های تروریستی بیش از ۵۰ درصد از سامانه‌های دفاعی ضدموشکی ارتش این کشور را از بین برده‌اند و به همین دلیل ارتش در برابر حملات موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات ناکام ماند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.