به گزارش ایسنا، مرتضی سلیمی با اعلام گزارش عملیات سیل و آبگرفتگی در شمال غرب کشور اظهار کرد: ۹ استان آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، زنجان، قزوین، کرمانشاه، لرستان، گیلان و مازندران در هشت روز گذشته درگیر سیل و آب‌گرفتگی بوده اند. در همین راستادر ۱۲۴ شهر و روستای استان‌های درگیر سیل و آب‌گرفتگی عملیات امدادرسانی انجام شد. بر این اساس امدادگران هلال‌احمر خدمات لازم را به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن از هموطنان ارائه کردند. همچنین پنج هزار و ۷۰۰ تن نیز از خدمات اسکان اضطراری بهره بردند.

وی همچنین بیان کرد: در این زمینه ۱۷ تن از متاثران به مناطق امن و هشت تن نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. با کمک نیروهای امدادگر سیلاب از ۳۳۴ واحد مسکونی تخلیه و ۴۴ خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شدند.

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر با اشاره به توزیع یک هزار و ۲۸۰ دستگاه چادر، پنج هزار و ۲۵۰ تخته پتو، دوهزار و ۳۰ تخته موکت، ۳۰۰۰ ست شست و شو و ۵۶۰ شعله والور و فانوس میان متاثران، ادامه داد: تاکنون ۷۹هزار و ۶۰۰ قوطی انواع کنسروجات، ۶۴۰ کیلوگرم خرما،هشت هزار و ۳۵۵ بطری آب معدنی، ۳۱ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم برنج، ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلو حبوبات و ۱۰ هزار و ۷۵۰ قرص نان میان متاثران توزیع شده است. همچنین پنج هزار کیلوگرم اقلام امدادی طی ۳٦ سورتی پرواز به مناطق سیل زده انتقال داده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر وبه گفته سلیمی، ۱۶۰ تیم عملیاتی شامل یک هزار و ۲۹۶ امدادگر و نجاتگر خدمات لازم را به سیل زدگان این مناطق ارائه شده است و امدادرسانی‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی ادامه دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.