به گزارش عصرایران، در جشنواره امسال بیش از ۳۵۰ مهمان از ۶۶ کشور جهان حضور دارند و فیلم های حاضر نیز در بخش های مختلف به نمایش در می آیند. ۱۴۰ فیلم بلند سینمایی از ۵۸ کشور در این دوره از جشنواره حضور دارند.


برنامه‌های جشنواره شامل بخش‌های زیر می‌شود: بخش‌های اصلی شامل : سینمای سعادت (مسابقه بین‌الملل)، جلوه‌گاه شرق (پانورامای سینمای کشورهای آسیایی و اسلامی)، جام جهان‌نما (جشنواره جشنواره‌ها)؛ بخش‌های جنبی شامل: نمایش فیلم‌های کلاسیک، مستند زیر ذره‌بین، نمایش‌های ویژه (مرور بر آثار و بزرگداشت‌ها)؛بخش رویدادها شامل: دارالفنون (اردوی استعدادیابی با حضور فیلم‌سازان جوان ایران، منطقه و جهان)، نشست‌های دانشگاهی، سمینارها و کارگاه‌های آموزشی و ...

رضا میرکریمی دبیر سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر شب گذشته در جمع اهالی رسانه گفت: یک جشنواره استاندارد به ابزاری نیاز دارد که بخشی از آن‌ها نرم‌افزاری هستند و همه تلاش خودمان را کردیم که جشنواره‌ای با نظم داشته باشیم، شخصیت داشته باشد و در فستیوال‌های دیگر شناخته شود. سعی کردیم فیلم های خوبی انتخاب کنیم و جامعه هدفی داشته باشیم. مدت‌ها روی دسته‌بندی و برنامه‌‌ریزی‌ها کار کردیم تا نتیجه مثبتی داشته باشد.

او در ادامه بیان کرد: امسال به دلیل آنکه از همان روزهای نخست سعی کردیم کارها را شروع کنیم نظم و برنامه ریزی بهتری را شاهد بودیم. نظمی که در همان چیدمان و نحوه تقسیم فضای کاخ جشنواره در روزهای نخست به چشم می آید می تواند وجه تمایز امسال را نشان دهد. به عنوان مثال تمامی مهمانان ما برای حضور در سالن های نمایش باید بلیت تهیه کنند چون تنها ۹۵۰ صندلی در چارسو داریم و هشت هزار کارت با احتساب اعضای باشگاه صادر شده است و برای اینکه سهمیه مناسبی برای همه طراحی شود، سالن را به چهار بخش مطبوعاتی، باشگاه، مهمانان خارجی و مارکت تقسیم کردیم.

میرکریمی در پایان با تاکید بر اینکه جشنواره جهانی رویدادی ملی و جهانی است که همه باید به آن افتخار کنیم، عنوان کرد: کسانی هستند که نمی‌خواهند اتفاق‌های خوب را ببینند و چشم‌شان را می‌بندند و فقط می‌خواهند نقد کنند. همه با هم می‌خواهیم جشنواره خوبی برگزار کنیم و در کنار جشنواره‌های هم اندازه خودمان بدرخشیم.

سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۱ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.