به گزارش انتخاب، داود حشمتی: جریان انحرافی بازی جدیدی را شروع کرده که در آن ضمن بیان اتهامی بی‌پایه و اساس قصد دارد احمدی‌نژاد را برای ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهور روانه وزارت کشور کند.

عبدالرضا داوری یکی از اعضای رسانه‌ای نزدیک به تیم احمدی نژاد، با انتشار توئیتی مدعی بازداشت احتمالی بقایی شد و نوشت: «بقایی به ده نفر وکالت داده است که به جای او برای ثبت نام به وزارت کشور بروند.». وی در ادامه نیز متن نامه بقایی به وزارت کشور را به شرح زیر منتشر کرد: «وفق ماده ۵۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری بدینوسیله جناب آقایان دکتر محمود احمدی نژاد و مهندس اسفندیار رحیم مشایی به عنوان نمایندگان تام الاختیار اینجانب جهت ثبت نام در انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری معرفی می‌شوند لطفا همکاری لازم را مبذول نمایید.» اما به نظر می‌رسد این شکل ظاهری ماجراست تا محمود احمدی‌نژاد را روانه وزارت کشور کنند.

اهدافی که تیم احمدی نژاد با طرح این مباحث، دنبال آنند، به شرح زیر است:

۱ - ایجاد فضای تند و مظلوم نمایی برای بقایی و تیم احمدی نژاد

۲ - تبلیغات برای احمدی نژاد حین فرستادن او به ستاد انتخاباتی کشور

۳ - ثبت نام احمدی‌نژاد برای خود و اگر نتوانست برای بقایی

فاز مظلوم نمایی

از مهمترین متدهای تیم احمدی‌نژاد برای آنکه بتوانند همچنان خود را در معرض دید رسانه‌ها قرار دهند، فاز مظلوم نمایی است. در حالیکه از مدت‌ها قبل حکم بازداشت عبدالرضا داوری صادر شده و هنوز به اجرا درنیامده، چرا تیم احمدی نژاد از بازداشت بقایی حرف می‌زنند؟ اگر قصد و نیت برخورد با این تیم وجود داشت، حتما در اولین قدم، همان حکم سه ساله صادر شده برای داوری اجرا می‌شد. با این حال تیم احمدی‌نژاد قصد دارد با فریاد سر دادن خود را مظلوم نشان دهد. تا مورد توجه مردم قرار گیرد.

احمدی نژاد در راه وزارت کشور

احمدی‌نژاد اگرچه دلش برای حضور در وزارت کشور تنگ شده، اما می‌داند که حضورش برای ثبت‌نام بقایی اهمیت خاصی دارد. نکته ای که در این میان مورد توجه است، فضاسازی و فراهم کردن شرایط از سوی تیم احمدی نژاد برای ثبت نام رئیس شان در انتخابات است. اسفندیار رحیم مشایی در بخشی از مصاحبه با اعتماد در پاسخ به احتمال کاندیداتوری رئیس جمهور سابق گفته است: «شاید اگر شرایط تغییر کرد ایشان هم وارد عرصه انتخابات شوند. مقام معظم رهبری فرمودند: حضور ایشان در انتخابات به مصلحت نیست. آقای احمدی‌نژاد به این مصلحت‌اندیشی رهبری احترام می‌گذارند. اگر شرایط عوض شد طبعا منعی وجود ندارد.» همچنین هفته نامه نماینده که به حداد عادل نزدیک است روز شنبه مدعی شد که احمدی‌نژاد به همراه بقایی و مشایی برای رایزنی و جلب حمایت و آرای علما و مراجع تقلید به قم سفر کرد، اما با بی‌اعتنایی علما و بزرگان در این شهر روبه‌رو شد.

حالا می‌توان پرسید: آیا سروصداهای تیم احمدی نژاد و ادعای «احتمال دستگیری بقایی» بی‌مورد انجام شده است؟ منتشر کننده این خبر، اساسا چگونه از دستگیری احتمالی بقایی مطلع شده و چه ادله ای برای این ادعا دارد؟

به نظر می رسد تمام این بازی‌ها برای این است که احمدی‌نژاد به جای بقایی به وزارت کشور برود، تا اگر توانست برای خود و اگر هم نشد، برای بقایی ثبت نام کند. نکته قابل تامل اینکه: فردی که به ادعای (درست یا نادرست تیم خود احمدی‌نژاد) زیر تیغ بازداشت است، چگونه داعیه ریاست جمهوری یک کشور در سر دارد؟

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.