به گزارش ایسنا، در ساعت ۱۲:۳۰ روز بیستم اسفندماه سال گذشته وقوع یک فقره نزاع دسته جمعی در فلکه دوم تهران پارس به کلانتری ۱۲۶ اعلام و با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد دو نوجوان به‌نام‌های فرهاد ۱۷ ساله و علی ۱۶ ساله در یک نزاع دسته جمعی ، توسط افراد ناشناس مجروح شده‌اند.

با وجود انتقال فرهاد و علی به بیمارستان و انجام اقدامات درمانی ، فرهاد به علت شدت جراحات وارده فوت کرد و در همین راستا پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد تشکیل و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در شرایطی که هیچگونه اطلاعاتی در خصوص هویت افراد شرکت کننده در نزاع و درگیری وجود نداشت ، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با انجام تحقیقات میدانی اطلاع پیدا کردند که دو نفر از دست فروشان به‌نام عرفان ۱۶ ساله و مهدی ۱۷ ساله از زمان وقوع درگیری برای انجام دست فروشی به محل مراجعه نداشته‌اند که با انجام اقدامات پلیسی این دو جوان به صورت کامل شناسایی و محل سکونت هر دو نفرشان در خیابان استخر شناسایی شد.

با شناسایی محل سکونت عرفان و مهدی ، هر دو نفر آنها در تاریخ سی‌ام اسفندماه ۹۵ دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شده و تحت بازجویی قرار گرفتند و گرچه در مراحل اولیه تحقیقات منکر هرگونه مشارکت خود در درگیری منجر به قتل شدند اما با توجه به مشهود بودن آثار درگیری بر روی بدن عرفان به ناچار لب به اعتراف گشوده و به مشارکت خود در درگیری منجر به جنایت اعتراف کردند.

عرفان در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: یکی از دوستانم به‌نام حسن با من تماس گرفت و گفت که در محل بساط دست فروشی با چند نفر درگیر شده و از من کمک خواست، من هم به همراه مهدی به فلکه دوم تهران پارس رفتیم و در آنجا با چند نفر جوان که آنها را نمی‌شناختیم درگیر شدیم، آنها من و مهدی را کتک زدند و من نیز با چاقویی که همراه خود داشتم، دو نفر از آنها را مجروح کرده و از محل متواری شدیم. بعد اطلاع پیدا کردیم که یک نفر از آنها فوت کرده است.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به مشارکت در نزاع و درگیر ی منجر به جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده برای هر دو متهم صادر شد اما با توجه سن کمتر از ۱۸ سال آنان، متهمان روانه کانون اصلاح و تربیت شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.