به گزارش ایسنا منطقه لرستان، دکتر سیدعلى نادر دهقانى الوار در مراسم آغاز رسمى احداث عملیات گلخانه ٦ هکتارى جهاد دانشگاهی در کوهدشت اظهار کرد: ما در جهاد دانشگاهى نسبت به مسائل توسعه اى نگاه هاى نوینى داریم. معتقدیم توسعه باید دانش‌بنیان باشد. اگر توسعه بر مبناى دانایى نباشد، منجر به بهبود شاخص ها و رفاه زندگى مردم نخواهد شد.

دهقانى الوار یادآور شد: در جهاد دانشگاهی تنوع کار و فعالیت داریم و در حوزه‌‌هاى مختلف آموزشى، فرهنگى، پژوهشى و ... اقدامات قابل توجهى را انجام داده ایم.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان اضافه کرد: مجموعه اى از فعالیت هاى متنوع را در استان آغاز کرده ایم زیرا معتقدیم در لرستان باید شبانه روزى کار کرد تا بخشى از مشکلات آن رفع شود.

عضو هیات علمى جهاد دانشگاهی لرستان در ادامه صحبت هایشان با اشاره به شهرک گلخانه اى کوهدشت از حمایت هاى استاندار لرستان، نماینده مردم کوهدشت در مجلس، معاونین استاندار، فرماندار و امام جمعه کوهدشت و مدیران کل در سرعت بخشیدن به روند اجرایى این پروزه تشکر کرد و گفت: شهرک گلخانه اى یکی از پروژه هاى بسیار خوب شهرستان کوهدشت است و باید از اولویت هاى اولیه این شهرستان باشد.

وى با اشاره به این که مدیران شهرستان همکارى خود را جهت سرعت بخشیدن به این پروژه بیشتر کنند، اظهار کرد: این پروژه یک فرصت استثنایى براى شهرستان کوهدشت بوده و روند توسعه آن را متحول خواهد ساخت.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان افزود: با احداث این پروژه روش کشاورزى شهرستان کوهدشت را به مدرن و بیشرفته تبدیل خواهیم کرد.

دهقانى الوار با بیان این که مساحت این شهرک گلخانه اى ١٠ هکتار است، خاطر نشان کرد: در این شهرک ٦ هکتار گلخانه مسقف احداث خواهد شد. این پروژه در دو فاز طراحى شده که فاز اول آن ١٦مرداد ماه امسال و فاز دوم آن تا پایان سال جارى به بهره بردارى مى رسد. طراحى هاى مدرن در این شهرک انجام شده است.

وى با بیان اینکه محصول دانش بنیان در استان توسط جهاد دانشگاهى امسال تولید خواهد شد، از راه اندازى شعبه رویان در استان خبر داد و گفت: خوشبختانه با پیگیری های فراوان ساختمان رویان خریدارى شده و با حمایت هاى استاندار و مدیریت ارشد استان، امسال در استان راه اندازى خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.