به گزارش تسنیم در حلب، ارتش سوریه به عملیات نظامی خود در محورهای مختلف حومه شمالی حماه برای بازپس‌گیری مناطق و مواضعی که در جریان حملات اخیر گروه‌های تروریستی از دست داد، ادامه می‌دهد و توانست با پیشروی بیشتر، عملیات سرکوب تروریست‌های النصره و گروه‌های همپیمان آنها را با شدت ادامهدهد.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه توانستند شهرک «أرزة» در جنوب شهرک «قمحانة» و تپه‌های بزام و الصمصمام و الشیحه را آزاد کنند.

در جریان نبرد ارتش با گروه‌های تروریستی، ده‌ها تروریست جبهه النصره از جمله مهمترین سرکردگان آنها همچون امین البیور به هلاکت رسیدند و شماری نیز به اسارت نیروهای ارتش درآمدند، سه تانک و چندین خودروی زرهی تروریست‌ها هم منهدم شد.

این در حالی است که جنگنده‌های سوری و روسی ده‌ها بار مواضع تروریست‌ها را در محورهای «بریدیج،المغیر،بلحسین، زور الحیصة،المحروقة واللطامنة و اطراف معردس» بمباران کردند.

یک منبع میدانی به خبرنگار تسنیم گفت نیروهای ارتش سوریه در بیشتر محورهای حومه شمالی حماه به عملیات خود علیه گروه‌های تروریستی ادامه می‌دهند، ارتش برای سیطره بر تپه‌های این مناطق و جداسازی مناطق استراتژیک برای حفظ امنیت شهر حماه و فرودگاه آن تلاش می‌کند.

به گفته این منبع، نیروهای ارتش، ابتکار عمل را در تمام محورهای جنگ در حومه حماه در اختیار دارند.

در همین چارچوب عبدالله المحسینی سرکرده سعودی باند تروریستی موسوم به هیئه تحریرالشام(جبهه النصره) به هلاکت شماری از سرکردگان این باند از جمله ابوفهد العنزی ازموسسان باند موسوم به مرکز دعاه الجهاد که المحیسنی سرکردگی آن را به عهده دارد، اعتراف کرد.

جنگنده‌های ارتش همچنین مواضع گروه‌های تروریستی از جمله جبهه النصره را در روستاهای التفاحیه و الیونسیه که خط امدادرسانی مهم به تروریست‌ها بین حومه ادلب و لاذقیه به شمار می‌رود، به شدت بمباران کردند که در نتیجه آن ستونی از خودروهای تروریست‌ها که در حال حرکت به سمت حومه لاذقیه بودند، منهدم شد، در این حملات بیش از ۱۰ خودرو مجهز به تیربار و حامل سلاح و مهمات منهدم شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.