به گزارش مهر، دکتر محمد آقاجانی اظهارداشت: در راستای ارتقاء سطح ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای هموطنان به ویژه در تعطیلات نوروز که با افزایش تردد مسافران مواجه هستیم، برنامه ریزی های دقیق و جامع برای امدادرسانی و آمادگی اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی و تمامی واحدهای ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی صورت گرفت.

وی افزود: برای خدمت به هموطنان در ایام نوروز تمامی ۹۵۰ بیمارستان دانشگاهی، خصوصی ، غیر دولتی و خیریه فعال بوده و اورژانس‌های بیمارستانی و بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان های سراسر کشور پذیرای بیماران و مصدومان هستند.

آقاجانی با عنوان این مطلب که تیم های بازرسی وزارت بهداشت بر عملکرد بیمارستان‌ها نظارت می‌کنند، ادامه داد: از ۲۵ اسفند ۹۵ تاکنون ۱۲۰ هزار ماموریت توسط تکنسین های اورژانس ۱۱۵ انجام شده است.

معاون وزیر بهداشت افزود: تکنسین های اورژانس ۱۱۵ به ۲۲۰۰۰ هزار ماموریت تصادفی و ۹۶ هزار ماموریت غیرتصادفی اعزام شده اند.

وی گفت: در ۱۳ روز از طرح سلامت نوروزی دو میلیون و ۱۰۰ هزار بیمار به اورژانس بیمارستان های دانشگاهی مراجعه کرده اند که یا به صورت بستری موقت تحت مراقبت و درمان متخصصین طب اورژانس، پزشکان و کادر درمان در اورژانس ها قرار گرفته اند و یا برای دریافت خدمات بیشتر و مراقبت طولانی تر به بخش ها منتقل شده اند.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: تمامی این فعالیت ها و اقدامات مطابق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد یافت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.