به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری «المسیره»، یک منبع نظامی گفت: یگان هایی از ارتش و کمیته های مردمی یمن روز پنجشنبه با حمله به مواضع نظامیان سعودی در«جبل العزه» جیزان، چند دستگاه خودروی نظامی را نیز منهدم کردند.
وی افزود: یگان های ارتش و کمیته های مردمی یمن در این حمله چند دستگاه خودروی ارتش عربستان را از کار انداختند و در پی حملات موشکی به تجمع نیروهای سعودی در شرق پایگاه «القفل» شماری از آنها کشته و زخمی شدند.
یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی همچنین پایگاه نظامی «المحطم» را هدف قرار دادند و یگان توپخانه ارتش یمن نیز پایگاه نظامی «المنتزه» در «جیزان» را گلوله باران کردند که تلفات زیادی برجای گذاشت.
این در حالی است که توپخانه ارتش و کمیته های مردمی روز پنج شنبه تجمعات ارتش سعودی در پایگاه های البیت الابیض، الشبکه، الکرس و قائم زبید را هدف حمله قرار دادند و استحکامات ارتش سعودی در شمال پایگاه السودانه را درهم کوبیدند.
المسیره این حملات را پاسخی به تجاوز سعودی-آمریکایی علیه مردم یمن توصیف کرده است که از دو سال پیش همچنان جریان دارد.
عربستان همراه با چند کشور دیگر از روز ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرده است.
این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از ۱۰ هزار یمنی، زخمی شدن ده ها هزار نفر دیگر، آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.