به گزارش فارس ، کم‌تر از دو ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی ایران، «نیکی هیلی» نماینده دولت ترامپ در سازمان ملل متحد، سخنانی مداخله‌جویانه و تحریک‌آمیز در خصوص مسائل سیاسی کشور و مسائل مرتبط با فتنه ۸۸ بر زبان راند.

وی به یکی از ویدئوهای مشکوک منتشر شده در زمان فتنه ۸۸ اشاره کرد؛ ویدئوی دختری جوان به نام «ندا آقا سلطان» که در میان فتنه‌گران به ضرب گلوله افراد ناشناس کشته شد.

هیلی در این خصوص گفت: «ندا (آقا سلطان) فقط ۲۶ سال داشت. او در سال ۲۰۹ (۸۸) داشت با موبایلش صحبت می‌کرد که نیروهای حکومتی وی را با گلوله زدند. فیلم وی که بر اثر خون‌ریزی جان سپرد، در تهران پخش شد و مردم یک بار دیگر واکنش نشان دادند.»

هیلی از اصطلاحی که دولت پیشین آمریکا برای فتنه ۸۸ استفاده می‌کرد، یعنی جنبش سبز هم استفاده نکرد و گفت: «مرگ ندا، به انقلاب سبز نیرو بخشید ولی نخبگان بین‌المللی، اولویت‌های دیگری برای ایران داشتند.»

با این کلام، نماینده ترامپ در سازمان ملل، بدون نام آوردن از دولت یا دولتمرد خاصی، نشستگان بر مسند قدرت در سال ۸۸ را به خالی کردن پشت معترضین ایرانی به دلیل منافع خود متهم کرد و در ادامه گفت: «نهایتاً مرگ ندا و آرزوهای مردم ایران، نادیده انگاشته شد و بر باد رفت.»

نیکی هیلی از نقش ایران در سوریه هم بسیار ناراضی بود. وی اعتقاد داشت که روس‌ها هر چند برای آمریکا مشکل‌سازند، ولی بهرحال دنبال راهکار سیاسی‌اند، اما ایران این چنین نیست.

هیلی در این خصوص گفت: «روسیه برای یافتن راهکار سیاسی، تلاش کرد البته تلاش کرد که راهکاری سیاسی بعلاوه (بشار) اسد بیابد که این خود یک مشکل است. من نمی‌خواهم اینجا دوباره به این مطلب بپردازم که اسد باید در روند سیاسی باشد یا نه اما به شما می‌گویم که در مسیر تلاش برای حرکت به جلو (در بحران سوریه)، یک مانع بزرگ وجود دارد و آن ایران است.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.