به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از بی‌بی‌سی، «کریستین کرن» صدراعظم اتریش، امروز (چهارشنبه)، با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز تأسف درخصوص تصمیم انگلیس برای ارائه درخواست رسمی خروج این کشور از اتحادیه اروپا، تأکیدکرد: باید خروج این کشور از اتحادیه سریع و بدون تنش عملی شود.

کریستین کرن با اشاره به اینکه وضع اتریشی‌هایی که در انگلیس زندگی می‌کنند باید مشخص شود، تأکید کرد: سرنوشت و حقوق ۲۵ هزار اتریشی که در انگلیس زندگی می‌کنند برای ما در اولویت قرار دارد. وی افزود با توجه به اینکه انگلیس حدود شصت میلیارد یورو به اتحادیه اروپا بدهکار است، پیش‌بینی می‌شود طی کردن روند اجرایی برکسیت دشوار باشد.

صدراعظم اتریش خاطرنشان کرد در نشست شورای اروپا که ۲۹ آوریل سال جاری میلادی برگزار می‌شود، دستورالعمل مذاکرات برکسیت تصویب خواهد شد.

از سوی دیگر، «سباستین کورتس»، وزیرخارجه اتریش، نیز در بیانیه‌ای درباره درخواست رسمی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، تصریح کرد: این اتحادیه نباید با خروج انگلیس ضعیف‌تر و کوچک‌تر شود. وی تأکید کرد: اتحادیه اروپا باید در زمینه مسائل مهمی همچون سیاست دفاعی و امنیت خارجی قوی‌تر شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.