به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایتارتاس؛ سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد تلاش های روسیه،‌ ایران و ترکیه به مهار خشونتها در سوریه کمک کرد و موجب شد تروریست های داعش از بخشهای خاصی از این کشور بیرون رانده شوند.

لاوروف در مصاحبه با هفته نامه آرگیومنتی آی فاکتی با بیان این مطلب گفت:‌ «اقدامات روسیه، ایران و ترکیه این امکان را فراهم ساخت تا از دامنه خشونتها در سوریه کاسته شود و نواحی تحت کنترل مستقیم داعش در این کشور کاهش یابد.»

وزیر خارجه روسیه همچنین افزود مسکو در دستیابی به توافق بین المللی درباره برنامه هسته ای ایران نقش مهمی ایفا کرد. وی ابراز امیدواری کرد اجرای این توافقنامه جامع و فراگیر با ایران موجب تقویت رژیم منع اشاعه هسته ای و برقراری ثبات در منطقه خاورمیانه و کل جهان شود.

لاوروف تصریح کرد: «همکاری های ایران و روسیه امروز، عامل مهمی در حفظ ثبات منطقه ای به شمار می رود. اولویت کلیدی ما در شرایط کنونی مبارزه با تروریسم بین المللی در درجه نخست در سوریه است. به لطف اقدامات مشترک مسکو، تهران و آنکارا، میان نیروهای دولتی سوریه و برخی از گروه های مسلح مخالف در این کشور آتش بس برقرار و برای نظارت بر آتش بس مکانیسم و سازوکاری ایجاد شده است.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.