به گزارش تابناک به نقل از النشره، یگان های از ارتش ونیروهای مسلح سوریه، مراکز تجمع و تسلیحات تروریست های النصره را در شرق کفرناسج و مغر المیر در حومه های دمشق و درعا منهدم کردند.

عملیات دقیق را علیه مخفیگاه های گروه تروریستی جبهه النصره وابسته به رژیم صهیونیستی و که توسط سازمان ملل به عنوان گروه تروریستی معرفی شده، در درعا البلد انجام داد.

نیروهای سوری همچنین کوه مربط عنتر و شماری از موقعیت های اطراف آن در شمال غربی تدمر را تحت کنترل خود در آوردند و بر کوه های الحید و الظلیل در شمال چاه گاز حیان مسلط شدند.

ارتش سوریه و هم پیمانانش همچنین، چندین روستا و منطقه در جاده دمشق - السویداء را آزاد کردند و مساحت اراضی تحت کنترل دولت سوریه در این منطقه را به ۳۰۰ کیلومتر مربع افزایش دادند.

احتمال حمله کردهای سوریه به «جبهه النصره» در ادلب

«سیبان حمو» فرمانده یگانهای مدافع خلق سوریه در گفتگو با روزنامه الحیات چاپ لندن افزود: بعد از بیرون راندن نیروهای کرد - عرب با همکاری ائتلاف بین المللی ضد داعش از شهر رقه، طی چند هفته بعد از شروع نبرد احتمال دارد نیروهای دمکراتیک عملیات خود علیه جبهه فتح الشام (النصره سابق) را شروع کنند.

سیبان حمو افزود: نیروهای دموکراتیک سوریه عملیات نظامی را برای چند ساعت در سد «الطبقه» متوقف کردند و به مهندسان و کارگرانی اجازه داده شد با پرچم سفید به مواضعی که داعش کنترل آنها را در درست دارد، بروند تا از عدم وجود خطرهای جدی در سد مطمئن شوند.

مسلحین زبدانی، مضایا و بلودان با ضمانت ایران و حزب الله می توانند به استان ادلب یا درعا منتقل شوند و اگر کسی خواست در شهر خود بماند مشمول فرمان عفو عمومی بشار اسد می شود! همچنین 1500 نفر از زندانیان بشار اسد باید با تضمین ایران آزاد شده و به جیش الفتح در استان ادلب تحویل داده شوند. قرار است حتی الامکان، زنان زندانی در این توافق از زندان آزاد شوند.

علاوه بر این، آتش بس موقت به مدت 9 ماه در هرهای ادلب، معرة مصرین، تفتناز، راح حمدان و برخی مناطق ریف شمالی ادلب برقرار خواهد شد. علاوه بر این، 3 شهرک ببیلا، بیت سحم و یلدا در جنوب دمشق مشمول آتش بس شده و کسی حق تعرض به آن ها را نخواهد داشت.

یکی از مستشاران گروه های تروریستی حاضر در این مذاکرات در توصیف فضای مذاکرات می گوید: «ایران و حزب الله عجله بسیار زیادی دارند تا توافق زودتر نهایی شود. آن ها احساس می کنند فوعه و کفریا اصلی ترین برگه های دست جیش الفتح بوده و می خواهند زودتر آن را از دست ما بگیرند. اما شاید علت اصلی این باشد که ایران و حزب الله به اسد و روسیه برای حفاظت حداکثری از شیعیان این دو شهر اعتماد کافی ندارند و به همین جهت می خواهند قبل از این که دمشق و مسکو ابتکار عمل را به دست بگیرند پرونده این دو شهر مختومه شود.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.