به گزارش ایرنا، این سامانه موشکی 'سیستم دفاعی یکپارچه' نامگذاری شده و موافقت لازم برای خرید این سامانه از سوی سران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس صادر شده است .


بر اساس طرح ارائه شده این سامانه موشکی تمامی کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس را به صورت مشترک تحت پوشش قرار خواهد داد و در عین حال اطلاعاتی در زمینه کشوری که این سامانه را به اعضای شورای همکاری خواهد فروخت به میان نیامده است.

به نوشته نشریه الرای همزمان ژنرال عبدالله الفودری فرمانده ارشد نیروی هوایی ارتش کویت از عزم کشورش برای خرید سامانه دفاع موشکی 'تاد' خبر داده است .

'تاد' یک سامانهٔ موشکی ضد بالستیک است که توسط شرکت لاکهید مارتین ساخته شده‌است. موشک این سامانه کلاهک حمل نمی‌کند بلکه با انرژی جنبشی خود، موشک دشمن را نابود می‌کند. برد رادار آن 1000 کیلومتر، برد عملیاتی موشک 200 کیلومتر، سقف پرواز آن 150 کیلومتر و سرعت آن 10٬080 کیلومتر بر ساعت است.

این سامانه می‌تواند ماهواره‌ها و دیگر سنسورهای خارجی را مورد رهگیری قرار دهد

همزمان ژنرال 'محمد الخضر' رییس ستاد مشترک ارتش کویت اعلام کرده است که هدف از برگزاری رزمایش 'حسم العقبان 2017' (عزم عقاب‌های 2017) آمادگی هرچه بیشتر برای مقابله با هرگونه تهدیدات تروریستی می باشد.

رزمایش در چند مرحله و با همکاری و نظارت ارتش آمریکا برگزار خواهد شد و تا نهم آوریل (20 فروردین) ادامه خواهد یافت.
این رزمایش نظامی، چهاردهمین دوره از مجموعه رزمایش های «عزم عقاب‌ها» است که در سال ۱۹۹۹ آغاز و برای اولین بار در بحرین برگزار شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.