«رضا احمد شریقی»، سرلشکر بازنشسته ارتش سوریه در گفت وگو با فارس در دمشق اظهار داشت: فضای سیاسی و نظامی که در پی پیروزی های ارتش سوریه در حلب و پیرامون آن ایجاد شد درستی ارزیابی ها و سیاست رهبری سوریه در ارجحیت دادن به مبارزه با تروریسم بر دیگر اقدامات و حتی مذاکرات سیاسی را ثابت کرد.

وی افزود: پروژه تروریستی-تکفیری در سوریه جز با شکستن کمر آن از طریق نظامی امکان پذیر نیست بخصوص که طرف های عربی و عربی همچنن در حال ادامه حمایت ها از آن هستند.

کارشناس سوری تاکید کرد: در جریان مذاکرات ژنو گردانندگان تروریسم از طریق کشاندن شمار بیشتری از مزدوران خود به جبهه های نبرد در سوریه و بکارگرفتن ظرفیت و امکانات قوی تر خو به دنبال ایجاد شرایطی هستتد که از طریق آن کشورهای دوست سوریه را که با ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم همکاری می کنند تحت فشار قرار بدهند.

شریقی افزود: حامیان تروریسم در سوریه با حمله به مناطق استقرار ارتش سوریه به دنبال تغییر قواعد درگیری نظامی و سپس به هم ریختن کارت های دیپلماتیک و سیاسی و رسیدن به امتیازاتی در ژنو بودند.

وی تاکید کرد: پیش بینی می شود گروه های تکفیری در برهه پیش رو حملات تروریستی خود را تا حد امکانشان بیشتر کنند چون احساس می کنند به زودی از نبردهای سیاسی و نظامی شکست خورده خارج می شوند.

کارشناس سوری ادامه داد: جای تعجب نیست که تروریست ها به رژیم صهیونیستی، غربی ها و اعراب برای نجات خود و حفظ آبرویشان که در دنیا رفته پناه ببرند.

شریقی گفت: احتمال های زیادی برای روزهای آتی وجود دارد که از جمله آن سنجش میزان جدیت دوستان و نیروهای هم‌پیمان سوریه در نبردی است که به ناچار یک طرف آن پیروز است و امیدواریم که همگی پیروزی ارتش سوریه و دوستانش بر دشمنان وطن، دین و انسانیت را جشن بگیریم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.