به گزارش فارس، به نظر می‌رسد، لبنانی‌ها شب ناآرامی را پشت‌ سر گذاشته‌اند. براساس اعلام رسانه‌های لبنانی این کشور شب گذشته (سه‌شنبه) دستکم شاهد سه رخداد امنیتی بود.

درگیری‌های جبهه النصره و حزب الله در عرسال

اولین خبر و مهمترین آن، از درگیری گروه تروریستی تکفیری «جبهه النصره» با رزمندگان مقاومت حزب الله در ارتفاعات «عرسال» حکایت دارد.

براساس اعلام پایگاه خبری «النشره» این درگیری‌ها پس از آن رخداد که جبهه النصره به یکی از مواضع مقاومت در منطقه «الرهوه» و دره «العوینی» از توابع عرسال حمله کرد.

این درگیری‌ها که دخالت توپخانه ارتش لبنان را نیز به همراه داشت، چندین ساعت طول کشید. گزارش‌ها همچنین حاکی است که این درگیری‌ها شدید بوده‌اند به گونه‌ای که صدای تیراندازی و درگیری‌های مسلحانه به وضوح در روستاهای منطقه «بقاع» شنیده می‌شده است.

گزارش‌های میدانی تاکید می‌کند، در این درگیری‌ها خسارات جانی و مادی سنگینی به النصره وارد شده است.

انفجار بمب در طرابلس

از سوی دیگر، از شهر «طرابلس» به عنوان پایتخت و مرکز شمال لبنان گزارش شده، پس از شنیده شدن صدای انفجار بمب از میدان «ابو علی» این شهر نیروهای ارتش و امنیتی این کشور به این منطقه اعزام شدند.

النشره تاکنون خبری درباره این انفجار منتشر نکرده است.

پرواز پهپاد ناشناس در آسمان عین الحلوه

اردوگاه آوارگان فلسطینی «عین الحلوه» که از دسامبر سال گذشته میلادی شاهد ناآرامی‌هایی بود که گویا شیوخ عرب در آن بی‌نقش نبودند، شب گذشته شاهد پرواز یک فروند پهپاد شناسایی در آسمان این اردوگاه بود.

النشره که از این حادثه به عنوان رخدادی مهم یاد کرده، می‌نویسد: پرواز این پهپاد ناشناس که در سطح پایین و به طور مشخص در منطقه «حطین»، در جنوب اردوگاه همراه بود، با واکنش شدید و گسترده پدافند داخل اردوگاه مواجه شد.

شلیک گسترده و شدید آتش به سمت این پهپاد موجب ترس و وحشت میان اهالی شده بود. تاکنون ماهیت این پهپاد مشخص نشده است، اما این احتمال وجود دارد که از آن ارتش لبنان بوده باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.