به گزارش ایرنا، پوتین در آغاز این نشست گفت: مسکو و تهران در تمامی جنبه ها با یکدیگر همکاری موثری دارند و این موارد شامل امور بین المللی و حل مسائل مهم در این عرصه است.
این خبرگزاری مذاکرات پوتین و روحانی را برای ناظران در دستیابی به نشانه هایی از اقدام بعدی دو کشور در سوریه، مهم تلقی کرد و در ادامه نوشت: اولین سفر رسمی روحانی به روسیه در حالی انجام می شود که این دو حامی نظام سوریه، درصدد پیشبرد راه هایی برای پایان دادن به شش سال درگیری در سوریه هستند.
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پیش از آغاز سفر روحانی گفت که رئیسان جمهوری دو کشور درمورد مسائل منطقه ای به ویژه بحران سوریه و راه حل هایی برای پایان سریع آن و همچنین درخصوص راهکارهای مقابله با تروریسم و افراط گرایی، بحث و تبادل نظر می کنند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این سفر همچنین در حالی انجام می شود که اختلافاتی بین دو کشور به عنوان متحدان سوریه بر سر نقشی که ترکیه در این کشور خواهد داشت، به وجود آمده است. ترکیه از مخالفان حکومت سوریه حمایت می کند.
مسکو یک ائتلاف باور نکردنی را با آنکارا از سال ۲۰۱۶ تشکیل داده و ترکیه را بخشی از راهکار مربوط به پایان درگیری در سوریه در نظر گرفته است.
اما ایران از بابت وارد کردن ترکیه به تلاش های مرتبط با پایان خصومت ها در سوریه، نگرانی بیشتری دارد.
خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش خود آورد: علاوه بر همکاری دو طرف در سوریه، روابط ایران و روسیه در بخش انرژی و دفاعی نیز تعمیق یافته است.
این خبرگزاری یادآور شد: روابط دو ایران و روسیه در دوره ریاست جمهوری روحانی به رغم سابقه پیچیده مناسبات دو طرف، شکوفا شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.