به گزارش ایلنا، مینو خالقی با اشاره به گمانه زنی‌ها درباره حضورش در انتخابات شورای شهر، گفت: صحبت‌ها و توصیه هایی برای کاندیداتوری من در انتخابات شورای شهر تهران وجود داشت که در نهایت جمع‌بندی من به گونه دیگری بود. من در سال ۹۴ مورد اعتماد مردم اصفهان جهت انجام وظیفه مهم نمایندگی مجلس و تاثیرگذاری در امر تقنین کشور، قرار گرفتم و بسیاری اهداف و اولویت ها برای من به عنوان یک حقوقدان در بخش تقنین و سیاست‌هایی بود و هست که در سطح ملی تاثیر گذار است.

او افزود: خصوصا در بخش محیط زیست و همچنین مسائل و معضلات اجتماعی، افکار و برنامه هایی را داشته و دارم که فکر می کنم اگر این موقعیت فعالیت تا کنون در مجلس فراهم نشده، با لطف مردم در بخش های دیگر قابل پی گیری و ادامه است و به نظرم این اهداف در چارچوب مسایل شورای شهر یا بعضا نمی گنجد و یا بسیار محدود می شود، اما مسلما از حضور افراد توانمند حمایت خواهم کرد.

این فعال سیاسی ادامه داد: امیدوارم شاهد حضور افراد دغدغه مند و پاکدست، به خصوص زنان و جوانان پرانگیزه در شوراهای آتی باشیم. کسانی که به خصوص دغدغه مسایل محیط زیست شهری و میراث فرهنگی را دارند و لفظ محیط زیست تنها ابزار و شعار تبلیغاتی انتخاباتی آنها نیست.

خالقی یادآور شد: شهرداری ها با بودجه های کلانی که در دست دارند و بعضا از بودجه نهادهای دولتی بسیار فراتر است، می توانند نقش مهمی در حل معضلات اجتماعی محیط زیستی و ایمن سازی شهرها داشته باشند که در این راستا شورای شهر باید نقش نظارتی خود را به خوبی ایفا کند و برای این نظارت دیدگاهی حق محور و زبانی حق گو به دور از ملاحظات سیاسی، نیاز است.

او در پایان تصریح کرد: امیدوارم شوراهای آتی حداقل کمی رویکرد سیاسی خود را کمرنگ تر کنند و بدانند اگر مسایل مربوط به محیط زیست شهری را فقط به عنوان شعار و جذب رای مردمی استفاده کنند و در عمل هیچ حرکت قابل توجهی انجام ندهند، منافع بلندمدت ملت کشور به خطر می افتد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.