به گزارش تسنیم، نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات نظامی در حومه شرقی حلب به شهر استراتژیک «دیرحافر» از سمت شرق آن پیشروی کردند، شهری که در جاده حلب به الرقه واقع است.

آزادسازی ۵ شهرک دیگر در حومه شرقی حلب

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه در تازه‌ترین موفقیت‌های خود، شهرک‌های «ام تینة، رسم الفالح، ابو مقبرة، ابو مقبرة صغیر و جیسی» در شرق دیرحافر را پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعشی آزاد کردند.

ارتش سوریه از شب گذشته مواضع گروه‌های تروریستی در غرب حلب را نیز هدف حملات شدید خود قرار داده و منابع تسنیم از عملیات نظامی قریب‌الوقوع به سمت محله «الراشدین» در نزدیکی منطقه «جمعیه الزهراء» در غرب حلب خبر داده‌‌اند.

اولین هواپیمای سوری در فرودگاه کویرس فرود آمد

خبر دیگر این‌که اولین هواپیمای نظامی سوری پس از تامین امنیت کامل اطراف فرودگاه نظامی «کویرس» در باند آن به زمین نشست، ارتش با دور کردن خطر تروریست‌های داعشی حلقه امنیتی اطراف آن را تا فاصله زیادی گسترش داده است.

این فرودگاه از مهمترین فرودگاه‌های نظامی در شمال سوریه به شمار می‌رود که به مدت دو سال در محاصره گروه تروریستی داعش قرار داشت و یک سال و نیم پیش در یک عملیات نظامی گسترده، محاصره آن شکسته شد.

تلفات سنگین تکفیری‌ها در حومه حماه

در حماه نیز جنگنده‌های ارتش مواضع تروریست‌های جبهه النصره در حومه شمالی و غربی شهر را همچنان بمباران می‌کنند که این حملات به طور خاص بر مواضع تکفیری‌ها در شهرک‌های «اللطامنة،حلفایا،معرزاف،الشیر،وصوران وطیبة الإمام» متمرکز است و محور «محرده» هم شاهد درگیری‌های شدید میان ارتش و تروریست‌هاست.

این در حالی است که تروریست‌ها برای اشغال شهرک «قمحانه» تلاش می‌کنند بدون این‌که بتوانند به سمت آن پیشروی کنند، چرا که ارتش با پشتیبانی کمیته‌های مردمی این حملات را دفع کرده و خسارت‌ها و تلفات سنگینی به آنها وارد کرده است.

رسانه‌های حامی گروه‌های تروریستی به هلاکت دست‌کم ۴۰ تروریست النصره از جمله دو سرکرده آنها در جریان عملیات ارتش سوریه برای آزادسازی شهرک «کوکب» در حومه شمالی حماه اعتراف کرده‌اند.

آشفتگی و سرخوردگی گروه‌های تروریستی در غوطه شرقی

خبرنگار تسنیم در دمشق هم گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه همچنان خطوط پشتی گروه‌های تروریستی در عمق محله جوبر در شمال شرقی پایتخت را هدف قرار می‌دهند.

یک منبع میدانی به تسنیم گفت ساختمان‌هایی که تروریست‌ها در منطقه المعامل نفوذ کرده بودند، در حملات دقیق جنگنده‌های سوری منهدم و تمام تروریست‌ها کشته شدند.

از سوی دیگر منابع محلی در غوطه شرقی از آشفتگی سرکردگان باندهای تروریستی فیلق الرحمن و جیش الاسلام به سبب شانه‌ خالی کردن جیش الاسلام از مشارکت در حملات اخیر به جوبر خبر داده‌اند. به گفته این منابع، خشم و نارضایتی خانواده‌های تروریست‌های کشته شده در حملات نافرجام جوبر را فرا گرفته و آنها از این‌که سرکردگان گروه‌های تروریستی، این افراد را وارد نبرد بازنده کرده بودند، عصبانی هستند.

در حومه الرقه هم ابوعمر الالمانی سرکرده گروه تروریستی داعش در منطقه الطبقه به همراه سه کرده دیگر آن در درگیری با گروه‌های کُردی در اطراف سد الفرات به هلاکت رسیدند.

این در حالی است که طی پنج روز اخیر در حملات جنگنده‌های آمریکایی به شهر الرقه و حومه آن، ۶۶ غیرنظامی کشته و ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.