به گزارش ایرنا، وزارت اوقاف کویت به طور معمول با اعزام مستمر بازرسان وناظرانی به مساجد کویت، نظارت کاملی را بر فعالیت ائمه جمعه و جماعت و خطبه های آنها اعمال می کند و در صورت نقض قوانین و ضوابط تعیین شده برخورد شدیدی با آنها صورت می گیرد.

براساس بخشنامه صادره از سوی وزارت اوقاف کویت همچنین برگزاری هرگونه برنامه های فرهنگی و دینی از سوی ائمه جماعت مساجد در کویت بدون اخذ مجوز قبلی و هماهنگی لازم مطلقا ممنوع است.

دولت کویت همزمان طرحی را اجرا می کند که براساس آن اطلاع رسانی و آگاهی بخشی وسیعی میان مردم این کشور در زمینه مقابله با تروریسم و تفکرات و رویکرد های افراط گرایانه و تندرو صورت می گیرد و در راستای اجرای آن وزارتخانه های دفاع و اوقاف و همچنین نهادهای امنیتی و انتظامی اقدامات لازم را صورت می دهند.

اجرای این طرح با توجه به اهمیت و حساسیت و ارتباط مستقیم آن با امنیت ملی کویت به وزارت دفاع سپرده شده و قرار است مسئولان ذیربط با همکاری نیروهای نظامی و وزارت اوقاف در راستای تبلیغ رویکرد اعتدالی از دین و مقابله با تفکر تروریستی و افراطی برنامه های خود را اجرایی نمایند.

براین اساس عبدالعزیز الریس، مشاور وزارت دفاع کویت خواستار آگاهی بخشی به مردم در زمینه ابعاد مختلف مبارزه با تروریسم و نشر افکار افراطی و مقابله با آن در فضای مجازی شده و اتخاذ راهکاری در این زمینه را امری مهم دانسته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.