به گزارش تسنیم حسن صابری درباره وضعیت بازار میوه در تعطیلات نورزی اظهار کرد: بعد از افزایش قیمتی که در هفته گذشته و روزهای پایانی سال شاهد بودیم اکنون دوباره قیمت انواع میوه کاهش یافته است.

وی افزود: دولت به طور مرتب اقدام به توزیع پرتقال و سیب به قیمت مصوب به ترتیب ۳۹۰۰ تومان و ۳۵۰۰ تومان کرده که این امر در جلوگیری از افزایش لجام گسیخته میوه تاثیر گذار بوده است.

رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار ادامه داد: ۲۰۰ مغازه و میادین میوه و تره شهرداری تهران اقدام به توزیع میوه به نرخ مصوب کردند که این امر کماکان ادامه دارد.

وی تاکید کرد: برخلاف افزایش قیمت میوه در یک هفته ابتدایی گذشته اکنون قیمت ها کاهش یافته است به طوری که موز که تا ۷ هزار تومان بالا رفته بود اکنون کمتر از ۵ هزار تومان قیمت دارد.

صابری اضهار داشت: برخلاف رویه هر ساله در هفته جاری با رکود مشخصی در میادین مرکزی میوه و تره‌بار مواجه هستیم که این امر باعث کاهش ورود بار جدید به میادین میوه و تره بار و دپوی محصولات قبلی شده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت نارنگی گفت: از افزایش اولیه قیمت این محصول کاسته شده است و اکنون هر کیلوگرم از این محصول ۳ تا ۱۰ هزار تومان در میادین مرکزی میوه و تره بار به فروش می رسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.