به گزارش خبرآنلاین به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد کل نیروهای مسلح، سردارسرتیپ پاسدار سیدمسعود جزایری اظهارداشت: انتشارخبرهایی از سوی منابع امریکایی درمورد رفتارغیرحرفه ای شناورهای ایرانی عاری از حقیقت است.

وی ادامه داد: این خبرها یا براساس گزارش های غلط بوده و یا اغراض دیگری را دنبال می کند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: ما تاکید می کنیم که مقصرهرگونه نا آرامی درخلیج فارس، آمریکایی ها خواهند بود و به همین خاطر مجدداً هشدار می دهیم که نظامیان آمریکایی باید رفتار خود را تغییر دهند.

همچنین براساس گزارش سپاه‎نیوز، فرمانده ناو تیپ رزمی ۱۱۲ ذوالفقارمنطقۀ یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران، نسبت به اقدام غیرحرفه‎ای اخیر یک ناو امریکایی در خلیج‎فارس واکنش نشان داده است.

ناوسالارسوم پاسدارمهدی هاشمی، در واکنش به خبر نادرستی که به نقل از یک مقام امریکایی دربارۀ ناو یو‌اس‎ان‎اس اینویسیبلِ ایالات‎متحده منتشر شده بود، گفت: «به دنبال حضور نامشروع شناورهای مربوط به قدرت‌های فرامنطقه‎‌ای در خلیج فارس و تنگۀ هرمز در مورخ ۱۴/۱۲/۹۵ از ساعت ۱۰:۲۰ تا ۱۱ صبح، یک فروند ناو امریکایی از ناوگروه امریکایی و انگلیسی که در حال عبور از ترافیک زون تنگۀ هرمز بود از مسیر بین‎‏المللی خارج و به سمت شناورهای حاضر نیروی دریایی سپاه در منطقه تغییر مسیر داد و در اقدامی غیرحرفه‌‏ای و حرکت توأم با اخطار تا مسافت ۵۵۰ متری نزدیک شناورهای ما شد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.