به گزارش ایسنا، سردار " حسین اشتری" امروز در حاشیه جلسه قرارگاه نوروزی در مشهد مقدس در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سال نو، اظهار داشت: بحمدالله وضعیت جاده ها نسبت به سال گذشته و رعایت مقررات و نظم توسط رانندگان عزیز مطلوب است و ما شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در برخی از محورها نسبت به سال گذشته بوده‌ایم که این ناشی از همکاری خوب مردم با پلیس است.

وی با اشاره به آغاز موج دوم سفر و موج اول بازگشت از سفر در این ایام، بیان داشت: برخی از محورها پرتردد هستند و با توجه به وضعیت آب و هوایی و بارش باران و برف به رانندگان توصیه می کنیم ضمن همراه داشتن تجهیزات لازم با دقت و آمادگی بیشتری رانندگی کنند و توصیه های پلیس را جدی بگیرند.

این مقام ارشد انتظامی یادآور شد: رانندگان با توجه به اینکه سفر خود را از چند روز قبل آغاز کرده و در حال بازگشت هستند، دچار خستگی ناشی از سفر می شوند لذا لازم است در مسیر بازگشت حتما استراحت کنند.

فرمانده ناجا ادامه داد: بیشتر تصادفات در بعدازظهر و بین ساعت ۱۶ تا ۲۰ اتفاق می افتد لذا به رانندگان عزیز توصیه می کنیم مراقب باشند و در صورت خستگی رانندگی نکنند البته همکاران من در اقصی نقاط کشور و جاده های اصلی حضور فعال دارند.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در تعدادی از تصادفات شاهد مجروح شدن و متأسفانه جان باختن تعدادی از شهروندان بوده ایم که براساس بررسی های صورت گرفته علت اصلی این تصادفات خستگی و خوب آلودگی رانندگان بوده لذا تاکید می کنیم، رانندگان با حوصله بیشتری رانندگی کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر سهم تردد را در خراسان رضوی شاهد بوده ایم، تصریح کرد: براساس آمار موجود بیش از ۵ میلیون نفر وارد مشهد شدند و بیشترین ترددها در محورهای شمالی و جنوبی کشور بوده انشاءالله با همکاری و هماهنگی خوب مردم و رانندگان با پلیس شاهد تصادف کمتری باشیم و از شهروندان عزیز انتظار داریم هر پیشنهاد، انتقاد و نارضایتی را به سامانه‌های ۱۲۰،۱۱۰ و ۱۹۷ گزارش دهند و نظرات خود را اعلام کنند.

فرمانده نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: خوشبختانه هیچ مشکل امنیتی حتی در مرزها در این مدت نداشته‌ایم و کارکنان ما در قرارگاه نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین مشغول خدمت هستند.

وی با تشکر از رسانه‌ها که پل ارتباطی بین پلیس و مردم هستند گفت: آمار جان باختگان امسال نسبت به سال گذشته، ۲ درصد کاهش داشته است اما در برخی از محورها به دلیل بارندگی و مه آلود بودن همچنین افزایش تردد شاهد افزایش تصادفات بوده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، این مقام ارشد انتظامی در پایان تصریح کرد: در راستای مبارزه با سرقت، قرارگاهی در این خصوص راه‌اندازی کردیم و سال گذشته با جدیت به این مهم پرداخته‌ایم. در ایام تعطیلات نوروزی در راستای مبارزه با این جرم نیز در تمامی استان‌ها به خصوص استان‌های مسافرپذیر و مسافر فرست، فعالیت چشمگیری صورت گفت که منجر به کاهش سرقت‌ها نسبت به سال گذشته شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.