ناظم ثبوتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۴ فروردین ماه، آیت‌الله عبدالکریم فرحانی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در جریان سفر به هویزه پس از بازدید از قرارگاه شهید هاشمی و بخش رفیع، ساعت حدود ۱۶:۳۰ جهت بازدید از تالاب هورالعظیم سوار قایق شد که به فاصله زمانی و مسافتی بسیار کمی قایق حامل آیت‌الله فرحانی که از قایق‌های محلی و سنتی هور بود، واژگون و این حادثه منجر به افتادن آیت‌الله فرحانی و سایر سرنشینان قایق در تالاب شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قایق حامل آیت‌الله فرحانی در فاصله حدود ۱۰ متری از اسکله واژگون شده بو د، تیم حفاظتی همراه و همچنین تیم حفاظتی تالاب هورالعظیم سریعا نسبت به کمک به آیت‌الله فرحانی و سایر سرنشینان قایق اقدام کردند و خوشبختانه هیچ مشکلی برای این افراد و آیت‌الله فرحانی ایجاد نشد.

فرماندار هویزه با تاکید بر اینکه مشکلی برای سلامتی آیت‌الله فرحانی ایجاد نشده است، گفت: ظاهرا علت حادثه غیراستاندارد بودن و ایمن نبودن قایق حامل آیت الله فرحانی بوده است. البته آیت‌الله فرحانی از بومیان منطقه هستند و با شرایط تالاب و منطقه کاملا آشنایی دارند.

ثبوتی عنوان کرد: برای سفر امروز آیت‌الله فرحانی به هویزه و بازدید از تالاب هورالعظیم هیچ هماهنگی با فرمانداری و نیروی انتظامی هویزه و هنگ مرزی انجام نشده بود و بنده به عنوان فرماندار از سفر آیت‌الله فرحانی مطلع نبودم. در هر حال خوشبختانه این حادثه ختم به خیر شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.