به گزارش نامه نیوز بخش هایی از گفتگو با یحیی آل اسحاق را در ادامه می خوانید؛

بعضی اصولگرایان می گویند وقتی آقای رئیسی قرار است نامزد نهایی جمنا باشد برگزاری سایر مراحل انتخابی چه توجیهی دارد، نظر شما چیست؟

(خنده) ما باید این مراحل را طی کنیم اگر در آن داستان آقای رئیسی اعلام آمادگی خود را قطعی کرد و بعد آن مراحل طی شد اینها با هم منافاتی ندارد.

یعنی درباره آقای رئیسی هم باید در مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی رأی گیری شود؟ چون این طور بیان می شود که آقای رئیسی تنها شخصیت مورد اجماع مجمع عمومی جمنا است و در رأی گیری اولی هم که انجام شد همین نتیجه به دست آمد، براساس همان نتیجه جمنا تصمیم ندارد که مکانیزم انتخاب نامزد نهایی خود را عوض کند؟

خیر، آن مکانیزم کار خودش را انجام می دهد نهایت اگر به آن نتیجه رسید، خوب می رسد ولی اگر نتیجه طور دیگری شد همان طور عمل می شود بنابراین طبق برنامه پیش خواهیم رفت.

الان به نظر می رسد رقبای اصولگرای آقای روحانی می خواهند اقتصاد مقاومتی و معیشت مردم را تبدیل به پاشنه آشیل رئیس جمهور مستقر در انتخابات ریاست جمهوری کنند، در صورتی که خودشان هم دستاورد ایجابی برای عرضه ندارند، آیا دستان آنها نیز خالی به نظر نمی رسد؟

آنقدر هست که برنامه دارند. حتما کسانی که وارد صحنه می شوند باید ایجابی حرف بزند. در مجموع اینها جریانی هستند و برنامه دارند و طبق روال خود جلو می روند.

اینکه تحلیل می شود تحرک انتخاباتی آقای احمدی نژاد و مجموعه او روی برنامه انتخاباتی جمنا اثر منفی می گذارد، نظر شما چیست؟ آیا جمع بندی یا صحبتی در این رابطه داشتید؟

انتخابات آزاد است و هر کس دیدگاهی را که دارد در چارچوب قوانین می تواند بیاید. آقای احمدی نژاد هم اگر می خواهد بیاید باید در چارچوب قوانین بیاید. خصوصیت انتخابات ریاست جمهوری ایران آزاد بودن در چارچوب مقررات است. یعنی کسی که می خواهد بیاید باید صلاحیتش را شورای نگهبان بررسی کند و وقتی تأیید صلاحیت شد می تواند در چارچوب قوانین وارد صحنه انتخابات شود این از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است.

یعنی تحرکات انتخاباتی آقای احمدی نژاد را که پشت سر آقای بقایی وارد صحنه شده، تهدیدی برای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نمی دانید؟

رقیب همیشه رقیب است. آقای کواکبیان، تقی، نقی، جعفر و حسین در میدان هستند چون انتخابات است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.