به گزارش خبرآنلاین، فرهاد پرورش مدیر عامل هما که دیروز برای تحویل گرفتن سومین هواپیمای پسابرجامی که از نوع ایرباس۳۳۰ است، به تولوز فرانسه سفر کرده،امروز سومین هواپیمای پهن پیکر را طبق قرارداد سال گذشته تحویل می گیرد.

سومین ایرباس خریداری شده ایران از نوع۳۳۰ سری ۲۰۰ است.

نخستین هواپیمای ایرباس مدل اِی۳۲۱ (A۳۲۱) بیست و سوم دی ماه ۱۳۹۵ به تهران وارد شد. دومین فروند با مدل ۳۳۰ سری ۲۰۰ نیز بیست و یکم اسفند ماه گذشته در فرودگاه مهرآباد بر زمین نشست.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین المللی نیز در این آیین گفته بود که پرداخت ۳۳۰ میلیون دلار تسهیلات از صندوق توسعه ملی به ایران ایر در زمان دولت پیشین تصویب شد تا ایران ایر بتواند ۶ فروند هواپیمای نو خریداری کند.

به گفته اصغر فخریه کاشان، طبق قرارداد امضا شده با ایرباس ۱۵ درصد منابع مالی باید توسط ایران ایر تامین شود که بخشی از آن از محل این تسهیلات و بخشی دیگر نیز توسط شرکت های لیزینگ تامین می شود.

شرکت هواپیمایی ایران ایر که بزرگترین ایرلاین ایرانی است، قرارداد خرید صد فروند هواپیمای ایرباس را به ارزش ۱۰ میلیارد دلار امضا کرده است که باید در یک دوره ۱۰ ساله همه هواپیماهای خریداری شده جدید خود را از ایرباس تحویل بگیرد.

آنطور که ایران ایر اعلام کرده، این قرارداد شامل ۴۶ فروند هواپیما ایرباس A۳۳۰ می شود که می تواند روزانه ۱۴ یا ۱۵ ساعت در مسیرهای طولانی پرواز کند و در مجموع بیش از هشت هزار و ۳۰۰ صندلی را به ظرفیت هما می افزاید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.