بخش هایی از این گفتگو را در ادامه بخوانید؛

شما در جریان انتخابات 84 و اعتراض آقای هاشمی به سلامت آن انتخابات که منجر به دادگاهی و محکوم شدن 150 نظامی شد هستید؟ البته آقای هاشمی برای مصالحی از پیگیری ماجرا منصرف شده بود...

بنده معتقدم در انتخابات ریاست جمهوری، هنوز نمی شود تقلب را تعیین کننده کرد. مگر اینکه آرا خیلی به هم نزدیک باشد. مثل انتخابات ۹۲ و آرای آقای روحانی. آنجا می شد تقلب کرد. با اندک کاری می شد آقای روحانی رییس جمهور نشود. این بهترین دلیل است که در انتخابات ۸۸ با تفاوت بیش از ۱۰ میلیونی تقلب نکردند. چون ۹۲ هم روحانی نامزد اصلاح طلبان بود. اگر بسیار اندک با رای روحانی بازی می کردند و در دو سه صندوق آرای ایشان به پایین ۵۰ درصد می آمد نتیجه عوض می شد.

با این حساب در سال 84 هم که انتخابات به مرحله دوم کشیده شد امکان این مداخله منتفی نبوده است...

نه . آنجا رای آقای هاشمی از نصف خیلی پایین تر بود. نمی شد مداخله کرد. من واقعا از صمیم دل معتقد هستم که تقلب در انتخابات ریاست جمهوری هنوز امکان ندارد. من هم تجربه انتخابات دارم. جالب است بدانید در مجلس هفتم تا نهم تعداد قابل اعتنایی از نمایندگان از من حلالیت طلبیدند که ما در سال ۷۲ (تنها سالی بود که رای ها را با مداد نوشته بودند) تا صبح نشستیم اسم تو را پاک کردیم و اسم هاشمی را نوشتیم. اما موضوع این است که حتی اگر این کار دو، سه میلیونی رای جا به جا کرده باشد، اما باز هم من رئیس جمهور نمی شدم. واقعا معتقد هستم که نمی شود ۶ میلیون رای را بالا پایین کرده باشند . در نهایت می توانستند دو میلیون رای را جا به جا کرده باشند که تعیین کننده نیست.

اگر دور هفتم بوده باشد یعنی همه این نماینده های جناح خودتان این کار را کرده بودند...

بله. همه نماینده های اصولگرا بودند.(خنده)

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.