به گزارش خبرآنلاین؛ کارلوس کی روش توانسته تیمی جوان برای ایران بسازد، تیمی که آینده فوتبال ایران را بیمه می کند. اسفند ماه سال ۹۴، وقتی تعدادی از این بازیکنان به تیم ملی دعوت شدند و کنار هم قرار گرفتند، خیلی ها نگران آینده ایران بودند. بعضی ها همان روزها نگران بودند ولی کی روش در روز ۲۷ اسفندماه ۹۴ در گفت و گو با خبرآنلاین با اطمینان از این گفت که تیمی قدرتمند می سازد.

وقتی نگرانی های آن روزهای بعضی از کارشناس ها را به کی روش منتقل کردیم، پاسخ داد: «ما یک ‌سری بازیکن جوان را دعوت کرده‌ا یم که وارد یک چالش شوند و به لیگ‌های اروپایی بروند. اعتقاد دارم درستش همین است. حالا من یک سؤال دارم و آن این است که می ‌توانیم چنین نقشه‌ای را پیاده کنیم؟» وقتی از کی روش پرسیدیم که آیا این بازیکنان واقعا می توانند، گفت: «اگر آنها استعداد نداشتند که الان اینجا نبودند. شما در حال حاضر سردار آزمون را دارید که در صدر جدول لیگ روسیه(آن روزها روستوف مدعی قهرمانی لیگ بود و در نهایت نایب قهرمان شد) حضور دارد. بازیکنان فوق‌‌العاده‌ای در ایران داریم. خیلی از بازیکنان تاپ جهان نمی‌توانند در منچستر، رئال یا لیوپول بازی کنند ولی می‌بینم که آنها در بهترین تیم‌های اروپایی رقابت می‌کنند. سعید عزت‌اللهی در اتلتیکو و در سن ۱۸ سالگی توپ زد. او ۱۶ ساله بود که من بازی‌‌اش را در ملوان دیدم. این فرصت را داشتم که با پدر او صحبت کنم. به من گفت نظر شما چیست؟ صادقانه گفتم بهترین کاری که می‌توانی برای پسرت انجام دهی این است که او را به اروپا بفرستی وگرنه اگر در ایران بماند، در واقع فقط یک بازیکن دیگر به لیگ ایران اضافه شده است.»
حالا نزدیک به یک سال و چند روز بعد، ایران تبدیل به یکی از قوی ترین تیم های آسیا شده است. تیمی متشکل از بازیکنان جوان که تا چند سال می توانند فوتبال ما را بیمه کنند. بی شک صعود به جام جهانی روسیه، می تواند این نسل را از قبل شکوفاتر سازد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.