به گزارش مهر، کارلوس کی روش پس از پیروزی یک بر صفر شامگاه پنجشنبه برابر قطر از این پیروزی ابراز رضایت کرد و به بازیکنانش به خاطر این برد تبریک گفت. وی با بیان اینکه دو تیم سطح بالایی را به نمایش گذاشتند گفت: فوتبالی با سطح بالا را از سوی هر دو تیم شاهد بودیم.

وی از سخت بودن راه صعود به جام جهانی صحبت کرد و افزود: قبلا هم گفتم که این مرحله همه بازیها سخت و دشوار هستند. نتایجی که قبل از دیدار ایران برای تیم های کره جنوبی و ازبکستان رقم خورد گویای این مسئله است. تیم های استرالیا و عراق هم کار دشواری داشتند.

کارلوس کی روش خاطرنشان کرد: همانطور که همه شاهد بودند تیمی که حاکم بر بازی بود نتیجه بهتری کسب کرد. اختلاف بازی ما با قطر خیلی زیاد بود و باید چهار یا پنج بر صفر حریف را شکست می دادیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال به قطری ها هم تبریک گفت و ادامه داد: بازیکنان حریف روحیه جنگندگی بالایی از خود نشان دادند و باید به آنها تبریک بگویم اما تبریک اصلی را باید به بازیکنانم بگویم که در زمین نشان دادند تیم برتر بودند.

کی روش ادامه داد: بازیکنانم در زمین تلاش زیادی کردند و نتیجه لازم را گرفتند. آنها انگیزه بالایی داشتند و توانستند فوتبال زیبایی را به نمایش بگذارند.

وی در مورد جنگ روانی قطری ها و سرمربی این تیم گفت: هیچ‌کدام از این رفتارها روی من تأثیر نگذاشت. وقتی کسی در شأن و سطح من نیست، اجازه نمی‌دهم روی من تأثیر بگذارد. فوساتی و کادر فنی‌اش در کنار زمین رفتارهای بی‌شرمانه‌ای داشتند. او باید تمرکزش را روی آماده سازی تیمش بگذارد.

کی روش که به نظر می رسید از فوساتی به خاطر رفتارهایش ناراحت است ادامه داد: به نظر من قطر استحقاق مربی بالاتری از این مربی دارد. متأسفانه کادر فنی قطر به من و خانواده‌ام توهین کردند.

وی ادامه داد: آنها از اینکه داور زبان اسپانیایی بلد نبود سوء استفاده کردند. تمامی کادر قطر در دقایق پایانی بازی به زبان اسپانیایی به من و خانواده من توهین کردند. بدون شک می‌گویم که این کادرفنی و این مربی در شأن تیم ملی قطر نیستند.

کی روش ادامه داد: اخلاق‌گریزی فوساتی اصلاً قابل قبول نیست. هیچ‌کسی حق ندارد به خانواده شخص دیگری توهین کند. نباید در فوتبال این حق را برای کسی قائل باشیم که به دیگری توهین کند و ناسزا بگوید. آنها رفتارهای ناشایستی داشتند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد شانس صعود به جام جهانی گفت: نتایجی که در دیدارهای امروز رقم خورد نشان داد که کار بسیار سختی است. ما چهار بازی دیگر داریم که یکی از آنها دیدار هفته آینده برابر چین است. ممکن است در این بازی هر اتفاقی بیفتد.

وی افزود: با این حال ما به خاطر کسب ۱۴ امتیاز و صدرنشینی در جایگاه راحت تری برای صعود قرار داریم اما می دانیم که بازی با چین خیلی سخت خواهد بود. ما در همه بازیها برای مرگ و زندگی بازی می کنیم و سعی می کنیم تیم برتر میدان باشیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.