به گزارش عصرایران ، صدرنشینی تیم ملی ایران در پایان هفته ششم رقابت های مقدماتی جام جهانی حتی پیش از شروع بازی اش قطعی شد. سوریه و چین رقبای ایران را شکست دادند و در نتیجه تیم ملی ایران بدون اینکه به امتیاز این بازی نیازی داشته باشد صدرنشین گروه ماند.

از هفته ششم مسابقات مقدماتی جام جهانی دو دیدار در گروه ایران انجام شد که هر دو دیدار به نفع ایران به پایان رسید.

تیم ملی کره جنوبی در چین میهمان این تیم بود. دیداری که به نظر می رسید به راحتی با پیروزی کره جنوبی به پایان برسد. با این همه شاگردان مارچلو لیپی در این دیدار سخت پیروز شدند و صدرنشینی ایران را تا حدی تضمین کردند.

آنها رقیب نفس به نفس ایران را شکست دادند تا شاگردان کی روش با خیالی راحت تر در دوحه مقابل تیم ملی قطر قرار بگیرد.

در دیگر دیدار این گروه تیم ملی سوریه میزبان تیم ملی ازبکستان بود. دومین رقیب ایران که با پیروزی در این دیدار می توانست چند ساعتی بالاتر از تیم ملی ایران قرار بگیرد. با این همه سوریه هم که تا دقایق پایانی بازی حریف را متوقف کرده بود در دقایق آخر گل پیروزی را زد و یک پکیج خوب به تیم ملی ایران هدیه داد.

تیم ملی ایران حالا با شکست رقبایش فرصت خوبی برای ایجاد فاصله با آنها پیدا کرده است. ایران پیش از بازی با قطر حالا یک امتیاز از کره جنوبی پیش است و دو امتیاز از ازبکستان . این بهترین فرصت برای شاگردان کی روش است که در دیدار مقابل قطر به نتیجه مناسب برسند.

ایران روز هشتم فروردین باید در تهران با چین بازی کند دیداری که بعید به نظر می رسد ساده باشد. ایران هم مانند کره جتوبی ممکن است مقابل شاگردان لیپی شگفت زده شود.

مقدماتی جام جهانی منطقه آسیا گروه A

تیم

بازیها

برد

مساوی

باخت

گل زده

گل خورده

تفاضل گل

امتیاز

۱

ایران

۵

۳

۲

۰

۴

۰

۴

۱۱

۲

کره‌جنوبی

۶

۳

۱

۲

۸

۷

۱

۱۰

۳

ازبکستان

۶

۳

۰

۳

۵

۴

۱

۹

۴

سوریه

۶

۲

۲

۲

۲

۲

۰

۸

۵

چین

۶

۱

۲

۳

۳

۶

۵

۶

قطر

۵

۱

۱

۳

۳

۶

۴

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.