به گزارش ایسنا، سخنگوی ستاد تسهیلات سفر خراسان‌رضوی اعلام کرد: براساس آخرین آمار از ورود مسافران نوروزی، سفر هوایی به مشهد ۱۸ درصد افزایش و سفر ریلی ۳۰ درصد کاهش داشته است.

مهدی فروزان ، اظهار کرد: از مجموع دو میلیون و ۶۶۸ هزار و ۲۵۵ زائری که از ۲۵ اسفندماه ۹۵ تا ۱ فروردین ۹۶ به مشهد آمدند، ۸۱ درصد با وسایل حمل و نقل شخصی، ۱۰ درصد با ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ۵ درصد با وسایل حمل و نقل ریلی و ۴ درصد به وسیله حمل و نقل هوایی به مشهد آمدند.

وی افزود: سفر با وسایل حمل و نقل شخصی ۱۵ درصد و سفر هوایی به مشهد ۱۸ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد. هچنین سفر با وسایل حمل و نقل ریلی ۳۰ درصد و سفر با ناوگان جاده‌ای ۳ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: بیش از ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۹۸۶ نفر از ۲۵ اسفندماه ۹۵ تا ۱ فروردین ۹۶ به استان سفر کردند که از این تعداد ۸۵.۵ درصد با وسیله شخصی، ۱۰ درصد با ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ۳ درصد با وسایل حمل و نقل ریلی و ۲.۵ درصد با وسایل حمل و نقل هوایی به استان آمدند.

وی ادامه داد: سفر با وسایل حمل و نقل شخصی ۱۳ درصد، و سفر هوایی به استان ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش یافته است. سفر با وسایل حمل و نقل ریلی ۳۰ درصد و سفر با ناوگان جاده‌ای ۳ درصد کاهش داشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.