به گزارش تسنیم، ارسلان فتحی پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سفری که به کشور آلمان داشتیم قراردادی منعقد شد که بر اساس آن مقرر شد برخی تجهیزات صنعت برق از جمله ترانسفورماتور تحت لیسانس این شرکت در ایران تولید شده و روانه بازارهای داخلی و صادراتی شود.

وی افزود: در دو ماه آینده قرارداد نهایی درخصوص تاسیس کارخانه مشترک با بروزترین تولیدات دنیا در پرند امضا خواهد شد و عملیاتی شدن این مشارکت در سال آینده باعث جهش تولیدات و عرضه تجهیزات جدید تولیدی، در ایران و منطقه خواهد شد.

این عضو سندیکای صنعت برق با بیان اینکه "در حال حاضر ایران اصلی ترین تولید کننده و صادرکننده ترانسفورماتور در سطح خاورمیانه است"، اذعان داشت: کاهش زمان تولید و قیمت تمام شده محصولات و همچنین توسعه بازارهای صادراتی از مهمترین اهداف ساخت تجهیزات پیشرفته صنعت برق با استفاده از دانش فنی و تکنولوژی‌های پیشرفته روز جهان است.

مدیرعامل ایران ترانسفو از این شرکت به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در ساخت ترانسفورماتور نام برد و گفت: این گروه با دارا بودن ۱۶ شرکت تابعه و اشتغال زایی ۵ هزار نفر بصورت مستقیم و ۲۰ هزار نفر بصورت غیر مستقیم، نقش انکارناشدنی در صنعت برق و اقتصاد کشور دارد.

قتحی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی در جهت پیاده سازی طرح‌های تحول کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت با سه هدف اصلی در بهبود نقدینگی،توسعه فروش محصول و افزایش صادرات میتواند تولیدکنندگان تجهیزات صنعت برق را به قله‌های رفیع در این عرصه برساند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.