'محمد جواد ظریف' روز سه شنبه و در حاشیه بیست و دومین نشست شورای وزیران اکو در گفت وگو با ایرنا گفت: سازمان اکو امکانات قابل توجهی دارد و با توجه به اینکه تمام کشورهای منطقه مخصوصا از ۲۵ سال گذشته که هفت کشور دیگر هم به اکو پیوستند، محیط مناسبی برای همکاری های مطلوب منطقه ای فراهم شده است.

وی افزود: لذا انتظارها از سازمان اکو و مسئولان آن از جمله ریاست دوره ای و دبیرخانه این سازمان این است که در جهت تحقق اهداف اکو که همان گسترش همکاری های اقتصادی منطقه ای است، تلاش کنند.
ظریف گفت: امیدواریم که دولت پاکستان با توجه به اینکه از اعضای بنیانگذار این سازمان همکاری های منطقه ای است، بتواند در این زمینه نقش فعال و موثر ایفا کند.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به سفر قریب الوقوع دکتر حسن روحانی به اسلام آباد برای شرکت در سیزدهمین اجلاس سران اکو و همچنین نقش این سفر در تقویت هر چه بیشتر روابط دوستانه ایران و پاکستان گفت: روابطی بسیار خوب بین دو کشور همسایه برقرار است و دارای مناسبات گسترده و مشترکات فراوان در حوزه های فرهنگی، دینی، زبانی، تاریخی و ... داریم.
ظریف اظهار داشت: همکاری های میان ایران و پاکستان در حوزه منافع مشترک دو کشور که یکی از آن ها مبارزه با افراط گرایی و تروریسم است از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با هدف شرکت در بیست و دومین نشست شورای وزیران سازمان همکاری های اقتصادی 'اکو'، شب گذشته به وقت محلی وارد پایتخت پاکستان شد.
وی امروز ضمن شرکت و سخنرانی در نشست شورای وزیران امور خارجه اعضای اکو، کرسی ریاست دوره ای ایران بر شورای وزیران را رسما به پاکستان میزبان این نشست واگذار کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.