به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در نشست خبری در فرودگاه استانبول پیش از سفر به پاکستان گفت: عملیات تسلط بر شهر الباب در آخرین مراحل قرار دارد و با واشنگتن و مسکو در این باره هماهنگی می کنیم.

وی افزود: هماهنگی ما با روسیه به عنوان کشور همسایه و با روسیه به عنوان متحد راهبردی ماست. از همان ابتدا اعلام کردیم عملیات در شمال سوریه با هماهنگی ارتش آزاد صورت می‌گیرد. از ارتش آزاد حمایت می کنیم، اما واشنگتن به یک گروه موازی که سازمان های تروریستی در آن عضویت دارند، کمک می‌کند.

رئیس جمهور ترکیه مدعی شد: یکی از اهداف عملیات سپر فرات، ایجاد منطقه امن در شمال سوریه است. عملیات سپر فرات در شمال سوریه ادامه پیدا خواهد کرد و با تسلط بر شهر الباب پایان نخواهد یافت.

اردوغان در ادامه گفت: رسانه ها باید مراقب آنچه منتشر می کنند باشند تا تاثیری بر عملکرد نیروهای مسلح ما در درگیری‌های میدانی در سوریه نداشته باشد. رسانه هایی را که به دنبال فتنه‌انگیزی بین ارکان حکومت ترکیه هستند، تحت پیگرد قضایی قرار خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: برای حضور در اجلاس اقتصادی به پاکستان می روم، اما مسایلی دیگری را هم مطرح خواهیم کرد که بعضی از آنها نظامی است. شرق فرات باید از شبه‌نظامیان کرد سوری خالی شود. شهر منبج منطقه ای متعلق به عرب ها و نه «گروه تروریستی» پ ی د است و این شبه نظامیان باید از آن عقب‌نشینی کنند؛ زیرا تهدیدی برای ترکیه هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.