به گزارش خبرآنلاین، در جریان بررسی لایحه بودجه ۹۶ در جلسه علنی امروز- سه شنبه، ۱۰ اسفند- زمانی که تریبون حسینعلی حاجی دلیگانی از نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری برای مخالفت با یکی از بندهای الحاقی بودجه باز شد، او در ابتدای صحبت‌هایش به عملکرد هیئت رئیسه در رابطه با زماندهی برای موافق و مخالف اعتراض کرد.

او خطاب به هیئت ریئسه گفت: وقتی ما می خواهیم تذکر دهیم، میکروفون را قطع می‌کنید،‌ نمیدانم قرار است مجلس براساس قلدری اداره شود یا براساس آیین نامه؟ من وقتی که تذکر می‌خواهم بدهم حدود سه دقیقه وقت دارم و کسی نمی تواند میکروفون من را قطع کند. مگر حرفی خلاف قانون و شرع زدم،‌می گویم حق باقی در حال ضایع شدن است و شائبه ایجاد شده است. فقط اسم ۴ الی ۵ نفر برای قرعه کشی‌ها در می آید.

در این میان مسعود پزشکیان که ریاست جلسه را برعهده داشت، خطاب به این نماینده نزدیک به چهره پایداری گفت: البته من متاسفم از ادبیاتی که شما به کار بردید، خوب است، این حرف هایی که می زنید را متوجه بشوید که چه می گویید.

حاجی با فریاد جواب داد: چه می گویم؟

پزشکیان خطاب به این نماینده معترض به عملکرد هیئت رئیسه،‌ توضیح داد: در کلیه مواردی که در این آیین نامه آمده است نمایندگان می توانند به عنوان موافق و مخالف صحبت کنند ، رعایت ترتیب ثبت نام و یا درخواست صحبت الزامی است.

در این هنگام حاجی به نحوی که گویا به نقطه مشترک با پزشکیان رسیده است،‌گفت: احسنت ما هم رعایت ترتیب را می گوییم.

اما نائب رئیس مجلس از او خواست که بگذارد ادامه صحبت هایش را کامل کند: صبر کنید گوش دهید. اگر تعداد تعیین شده بیش از آیین نامه باشد یکی از اعضای هیئت رئیسه موظف است، به قید قرعه از بین افرادی که در موعد مقرر ثبت نام کرده اند، افراد مورد نیاز را تعیین نماید.

حاجی هم افزود: خدا خیرتان دهد این برای کلیات است، نه برای اینجا. بند ۴ ماده ۲۳ را چگونه تفسیر می کنید؟

سرانجام پزشکیان نقطه پایان بر این بحث را گذاشت و گفت: حالا ما جوابتان را دادیم، مخالفت‌تان را بکنید.این بند را در همه موارد فرموده اند و قابل استفاده است.

در لحظات پایان جلسه،‌ بیگلری نیز نماینده ای بود که در برابر تذکر حاجی به دفاع از عملکرد هیئت رئیسه پرداخت و گفت: من تعجب میکنم چرا وقتی رئیس جلسه عوض می شود، یک عده فکر می‌کنند جلسه قلدرمأبانه اداره می‌شود؟

پزشکیان که تلاش می‌کرد تا جلوی ادامه این قبیل بحث ها را بگیرد، از این نماینده خواهش کرد که بحث را تمام کند،‌اما بیگلری ادامه داد: یک عده نه قانون را قبول دارند، نه چارچوب را قبول دارند، فقط می‌گویند حرف، حرف خودمان است. مثل آنکه کسی که در تلویزیون میگفت حرف حرف نوروزی هست. بابا حرف حرف نماینده ها است، ما باید تابع نظم باشیم.

لازم به ذکر است که چندی پیش ابوالفضل سروش عضو فراکسیون امید در کانال تلگرامی خود نوشت:

گاهی اوقات بعضی نماینده ها برای دادن یک تذکر کل مجلس رو بهم می زنند و داد و فریاد میکنند؛ نمیدونم آیا یه تذکر دادن این همه داد و بیداد می خواهد -البته بعضی میگویند وقتی دکتر پزشکیان و دکتر مطهری ریاست جلسه رو به عهده میگیرند بعضی جلسه رو به بینظمی می کشند تا اینطور تداعی بشود این دو نفر که از فراکسیون امید هستند قدرت اداره جلسه رو ندارند تا سال بعدریزش آراء داشته باشند و انتخاب نشوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.