به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اظهارات در کنفرانسی بین‌المللی به میزبانی ریاض پس از مطرح شد که ویروس سایبری "شمعون ۲" در ماه ژانویه کامپیوترهای وزارت کار عربستان سعودی را مورد هدف قرار داد.

در همین حال مدیرکل مرکز امنیت سایبری ملی عربستان در این کنفرانس تاکید کرد که تمامی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در مقابل تهدید این حملات قرار دارند.

وی با اشاره به حملات سایبری به نهادهای دولتی و اقتصادی خاطرنشان کرد: حملات سایبری به کشورهای عضو سازمان همکاری خلیج (فارس) روز به روز رو به افزایش است.

این مقام امنیتی عربستانی با اشاره به ۱۲۴ نقض سایبری طی سال گذشته که توسط مرکز تحت مدیریت او با پاسخ مواجه شده است، ادامه داد: اگر ما با یکدیگر همکاری کنیم خواهیم توانست که از همه بخش‌ها محاففظت نماییم.

در این میان به گفته کارشناسان امنیت سایبری، کشورهای بحرین و کویت از دیگر اعضای سازمان همکاری خلیج فارس هستند که طی یک سال گذشته مورد حملات رو به افزایش سایبری قرار گرفتند.

به گفته یکی از مدیران وزارت کشور بحرین هکرها بارها تلاش کرده‌اند تا سیستم‌های کامپیوتری مرتبط با نهادهای دولتی این کشور را دچار اختلال کنند.

در همین حال مدیرکل آژانس مرکزی تکنولوژی اطلاعاتی کویت نیز اعلام کرد که نهادهای اقتصادی کشورش نیز مورد حملات سایبری قرار گرفتند.

ویروس شمعون اولین بار علیه بخش انرژی عربستان سعودی در سال ۲۰۱۲ مورد استفاده قرار گرفت.

مدیر مرکز امنیت سایبری ملی عربستان درباره این ویروس توضیح داده است: هیچ راهی برای جلوگیری از وقوع این حمله سایبری وجود ندارد.

در میان کشورهای حوزه خلیج فارس قطر استراتژی امنیت سایبری خود را در سال ۲۰۱۴ آغاز کرد.

با توجه به این مساله می‌توان ادعا کرد که حملات سایبری و امنیت مربوط به این حوزه مساله و بحرانی جدید برای کشورهای حوزه خلیج فارس محسوب می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.