به گزارش عصر ایران؛ بقایی برای احمدی نژاد و جریانش در صفحه شطرنج انتخابات بیشتر شبیه سربازی است که بازی را آغاز می‌کند و دو خانه هم به جلو می‌رود. بقایی آمده است تا فضا را برای احمدی نژادی‌ها باز کند.

اولین ثمره حضور بقایی در صحنه انتخابات، پایان سکوت مشایی و بازگشت او به سپهر سیاست ایران بود. مشایی در یک نشست خبری حمایت خود را از بقایی اعلام کرد.

مشایی بعد از سه سال سکوت می‌گوید:« بخشی از صحبت‌های دیروز او حکایت از این معنا دارد.« من افتخار می‌کنم که شباهتی به احمدی‌نژاد دارم اما اعلام می‌کنم بقایی به احمدی‌نژاد شبیه‌تر است. برخی می‌پرسند آیا بقایی رای می‌آورد؟ بنده می‌گویم بقایی در این انتخابات اصلا رقیبی ندارد. هیچ دلیلی برای رد صلاحیت بقایی وجود ندارد. اگر بقایی ردصلاحیت شود دوقطبی خطرناکی شکل خواهد گرفت. من تمام قد پای کار بقایی آمده ام.»

مشایی وارد صحنه شده است تا جور احمدی نژادی را که نمی‌تواند وارد صحنه انتخابات شود بکشد. اسنفدیار دولت دهم می‌گوید« احمدی‌نژاد برای حمایت از افراد محدودیت دارد، افراد منعی ندارند که بگویند ایشان را دوست داریم و از ایشان دست نمی‌کشیم.»

بقایی؛ سرباز شطرنج احمدی نژاد و مشایی برای انتخاب دوازدهم

مشایی از محدودیت احمدی نژاد می‌گوید و شاید این مهم‌ترین دلیلی باشد که باعث شده است مشایی وارد صحنه رقابت شود. مشایی مردی که همیشه در سایه بوده است قرار است در انتخابات پیش رو به فرمانده در میدان احمدی نژادی ها تبدیل شود.

مشایی می‌تواند تمام احمدی نژادی‌های ایران را دور یک سفره جمع کنند. درست است مشایی خود را یک احمدی نژادی می‌داند اما بسیاری از احمدی نژادی‌ها به واسطه مشایی با رییس دولت‌‍‌های نهم و دهم آشنا شده‌اند.

اولین گام با حضور بقایی برداشته شد و مشایی به صحنه سیاسی کشور بازگشت. دومین گام اما بازهم توسط خود بقایی برداشته خواهد شد. او تا زمان ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری با قدرت به سخنرانی‌ خواهد پرداخت و به شدت روحانی و سیاست‌هایش را نقد خواهد کرد. در این میان احمدی نژاد و مشایی هم به او کمک خواهند کرد. یعنی روحانی به جز اصول‌گرایان منتقد باید آماده نقدهای احمدی نژادی‌ها هم باشند.

گام سوم اما گامی است که احمدی نژادی‌ها آن را پیش بینی کرده‌اند. نامزدی که بتواند از سد شورای نگهبان عبور کند. به نظر می‌رسد احمدی نژاد و مشایی می‌خواهند در کنار بقایی نامزدی مانند الهام یا نیکزاد را به وزارت کشور بفرستند تا به عنوان نماینده آنها وارد عرصه انتخابات شود.

بقایی نسبت به الهام و نیکزاد ضربه گیر تر است و می‌تواند تا زمان انتخابات تمام حملات را متوجه خود کند. بدین ترتیب نامزد در سایه احمدی نژادی‌ها می‌تواند به سادگی مسیر انتخابات را طی کند. به ویژه اینکه روحانی و اصول‌گرایان هم درگیر مشغله‌های سیاسی خود برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 هستند.

بقایی به عنوان سرباز آغاز کننده شطرنج احمدی نژادی‌ها تا آنجا که جا داشته باشد حرکت خواهد کرد و مسیر را برای مهره‌های دیگر این بازی باز خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.