به گزارش میزان ، غلامرضا شریعتی در جمع خبرنگاران گفت: نوبخت مدت ها پیش قرار بود به خوزستان سفر کند اما این سفر بارها با تاخیر مواجه شد که با توجه به شرایط خاص استان و برای تحقق وعده های رئیس جمهوری به مردم درخصوص بحث آب و فاضلاب به خوزستان خواهد آمد.


وی ادامه داد: قول های رئیس جمهوری به مردم خوزستان می تواند در راستای رفع مشکلات عمده این استان تاثیر بسزایی داشته باشد اما آنگونه که باید این وعده های رئیس جمهوری انعکاس داده نشد.

وی بیان کرد: اکنون از صدا و سیما و رسانه‌های استان خواستاریم که این وعده ها را که در سلامتی مردم استان تاثیر زیادی داشته و یک مطالبه عمومی در تمامی مناطق مختلف استان است را به خوبی منعکس کنند.

شریعتی تصریح کرد: رئیس‌جمهوری درخصوص اجرای پروژه آب و فاضلاب استان دستورات لازم را ابلاغ کرده و قرار است اعتبار آن از محل صندوق توسعه ملی و یا از محل فاینانس این پروژه تامین شود.

وی ادامه داد: اجرای کامل این پروژه هشت هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و بر اساس برنامه های صورت گرفته قرار است این پروژه ظرف مدت سه تا چهار سال اجرایی شود.
استاندار خوزستان یادآور شد: اجرای این پروژه می تواند به صورت اساسی مشکلات آب و فاضلاب استان را برطرف سازد.

وی تصریح کرد: یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از اعتبار پیش بینی شده این پروژه از محل خرید لوله ها بوده که در حال انجام است و هفت هزار ۱۰۰میلیارد تومان دیگر نیز کارهای اجرایی برای آب و فاضلاب استان است.

شریعتی تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات سفر نوبخت به خوزستان بررسی راهکارهای تامین منابع مالی این طرح است و همچنین مسئله دوم فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری است که روز سه شنبه بین جهاد کشاورزی، استانداری و سازمان آب و برق خوزستان در قالب توافق نامه ای به امضا می رسد.

وی ادامه داد: اجرای ۲۳۸ هزار هکتاراز این اراضی وهمچنین پیگیری مسائل ریزگردها یکی دیگر از اهداف سفر دکترنوبخت به خوزستان است.

رئیس جمهوری پنجشنبه هفته گذشته در سفر یک روزه به استان خوزستان مسائل مربوط به ریزگردها را بررسی و نکاتی در شورای اداری و ستاد مقابله با ریزگردها بیان کرد. حجت الاسلام روحانی در این نشست به مردم استان خوزستان قول داد اعتبار کلان ویژه اجرای طرح آب و فاضلاب استان خوزستان را در اسرع وقت تامین کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.