به گزارش تابناک و به نقل از Russia Today، وارن بافت ارزیابی کرده است که سرمایه گذاران بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار پول خود را در ۱۰ سال گذشته بخاطر حقوق بالای مدیران وال استریت هدر داده اند.

بافت به سهامداران نوشت "در آخر، نکته مهم این است که : وقتی چندین تریلیون دلار توسط وال استریت هزینه اجرت ها می شود، این مدیران هستند که سودهای کلان درو می کنند نه مشتریان. سرمایه گذاران کوچک و بزرگ هر دو باید به شاخص هزینه کم پایبند بشوند."

در طی بحران مالی، بافت با موسس «پروتگ پارتنرز» که یک شرکت مدیریت دارایی می باشد ۱ میلیون دلار شرط بست که شاخص سرمایه سهام «وانگوارد اس اند پی ۵۰۰» در طی ۱۰ سال تا ۲۰۱۷ از بسیاری از گروه های صندوق های سرمایه گذاری تأمینی فعالیت بهتری خواهد کرد و پیشتاز خواهد بود.

این سرمایه گذار ۸۶ ساله پیروزی زودهنگام خود را در این شرط اعلام کرد. او گفت یک سرمایه ۱ میلیون دلاری در صندوق سرمایه گذاری تأمینی در مدت نه سال و تا آخر ۲۰۱۶، ۲۲۰ هزار دلار تولید می کرده است. این میزان قابل مقایسه است با ۸۵۴ هزار دلار افزایش شاخص صندوق قابل معاوضه در بورس وانگوارد اس اند پی ۵۰۰ (Vanguard S&P ۵۰۰). او گفت این ارقام هیچ شکی باقی نمی گذارد که او شرط را که مدتش ۳۱ دسامبر تمام می شود خواهد برد. بافت، موسس گروه وانگوارد یعنی جک باگل را بخاطر تلاش های به موقعش برای شهرت شاخص صندوق، قهرمان خواند.

بنابر بافت، برکشایر هاتاوی ۲۰.۸ درصد سالیانه از ۱۹۶۵ تا ۲۰۱۶ کسب کرده است که همین میزان برای «اس اند پی ۵۰۰» ۹.۷ درصد بوده است. بافت سال ۲۰۱۴ گفت قصد دارد ۹۰ درصد پولی را که برای بعد از مرگش برای همسرش باقی می گذارد در صندوق شاخص اس اند پی ۵۰۰ بگذارد و ۱۰ درصد دیگر را در اوراق قرضه دولتی بگذارد.

تراکم سهام بافت، برکشایر هاتاوی را به یکی از موفق ترین شرکت های جهان تبدیل کرده است. سبد سهام این شرکت شامل سهام قابل توجهی در کوکا کولا، ولز فارگو، اپل و سایر شرکت ها می باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.