به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعیه مطبوعاتی برگزار کنندگان این سمینار، نمایندگان عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا با هدف بررسی راه ‌های توسعه همکاری‌های دو جانبه در عرصه فن آوری هسته‌ای با عنوان "همکاری‌های بین المللی هسته‌ای، انتظارات و مسئولیت‌ها" از فردا به مدت دو روز در بروکسل برگزار می‌شود.

برگزاری این سمینار، نتیجه و محصول ابتکار مشترک کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا، میگل آریاس کانیته و دکتر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران است.
برگزاری سمیناری در این سطح، نماد و نشانه‌ای برجسته از روند رو به رشد همکاری‌های دو جانبه میان ایران و اتحادیه اروپا و جلوه عینی و عملی حرکت در این مسیر در فضای پسا برجام و پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.
این نشست مشترک با سخنرانی هلگا اشمیت، دبیرکل سرویس خدمات برون مرزی اتحادیه اروپا و دومینیک ریستوری، مدیرکل بخش مدیریت کمیسیون انرژی اتحادیه اروپا افتتاح خواهد شد.
همچنین در این سمینار پیام علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران قرائت خواهد شد و سپس بهروز کمال­وندی معاون امور بین الملل حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران سخنرانی افتتاحیه را به نمایندگی از ایران ایراد خواهد کرد.
در این سمینار، هیأتی عالی­‌رتبه از ایران از جمله شخصیت‌های برجسته پارلمانی و مقامات ارشد سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت امور خارجه حضور خواهند داشت. همچنین اعضای پارلمان اروپا، نمایندگان تعدادی از واحدهای ارائه خدمات کمیسیون اروپا و نمایندگانی از کشورهای عضو ۱ + ۵ و آژانس بین المللی انرژی اتمی در این سمینار حضور خواهند داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.