به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کارگردان فیلم «فروشنده» به جمع بزرگان تاریخ سینما همچون فدریکو فلینی، اینگمار برگمان و ویتوریو دسیکا پیوست و بیش از یک بار برنده جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان شد.

جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را شالیز ترون و شرلی مک لین به انوشه انصاری و فیروز نادری که به نمایندگی از فرهادی در مراسم حاضر شده بودند اهدا کردند.

انصاری بعد از دریافت جایزه متنی را از سوی اصغر فرهادی خواند که بخشی از آن به این شرح است: «غیاب من برای احترام به مردم کشورم و مردم شش کشور دیگری است که با قانونی غیرانسانی ورودشان به آمریکا را ممنوع می‌کند.»

فرهادی که یک بار در سال ۲۰۱۱ با فیلم «جدایی نادر از سیمین» برنده اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان شده بود، این بار به دلیل سیاست‌های تبعیض‌آمیز ترامپ در مراسم اسکار حضور ندارد و به نمایندگی از خود انوشه انصاری و فیروز نادری را به این مراسم فرستاده است.

کارگردان «درباره الی» پس از صدور فرمان اجرایی ترامپ برای ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور مسلمان از جمله ایران به آمریکا، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در اعتراض به این کار در اسکار شرکت نمی‌کند حتی اگر برای ورود او به آمریکا استثنا قائل شوند.

فیلم «فروشنده» برنده اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان هشتادونهمین دوره اسکار، هفتمین اثر بلند سینمایی اصغر فرهادی است و نخستین بار در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد.

این فیلم با بازی ترانه علیدوستی و شهاب حسینی جوایز بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد جشنواره کن را از آن خود خود کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.