به گزارش فارس، «حمزه منذر» رئیس هیات معارضان مورد حمایت روسیه در ژنو اعلام کرد که «وقتی درباره هیات واحد معارضان سخن می گوییم، این بدین معنی است که باید به قطعنامه بین المللی ۲۲۵۴ مراجعه شود.

به گزارش المیادین، منذر افزود: مسایل زیادی در ژنو وجود دارد که با قطعنامه ۲۲۵۴ درباره سوریه مغایرت دارد.

وی گفت: هدف از چهارمین دور گفت‌و‎گو های نمایندگان دولت سوریه و مخالفان، انجام مذاکرات جدی بین هیات معارض و هیات دولت سوریه است.

در همین حال، «محمد علوش» رئیس هیات مذاکره کنندگان معارضان در نشست آستانه که ماه قبل در این شهر برگزار شد و اکنون در مذاکرات ژنو۴ هم شرکت دارد، تاکید کرد که سندی که دی میستورا در دست دارد، مغایر با برخی از بندهای قطعنامه ۲۲۵۴ است و ما این سند را رد می کنیم.

وی گفت: روسیه اذعان کرد که اطلاعاتی درباره همکاری دولت سوریه با داعش در اختیار دارد.

شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای را در ارتباط با سوریه تصویب کرد که هدف از آن ترسیم نقشه راهی برای رسیدن به راهکار سیاسی در این کشور است.

قطعنامه‌ای که حدود سه ماه گذشته همه ۱۵ عضو شورا به قطعنامه ۲۲۵۴ رأی مثبت دادند تا این سند به اتفاق آرا به تصویب برسد.

در این قطعنامه بر لزوم حفظ «حاکمیت، استقلال، اتحاد و تمامیت ارضی» آغاز مذاکرات، برقراری آتش‌بس، تشکیل دولت وحدت ملی و برگزاری انتخابات تاکید شد.

تصویب کنندگان قطعنامه ۲۲۵۴ تنها راه‌حل پایدار برای پایان دادن بحران سوریه را عمل به بیانیه ژنو و تشکیل یک «نهاد حکومتی انتقالی فراگیر با تمام اختیارات اجرایی» دانستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.