به پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ رییس جمهوری ، آموزش فنی و حرفه ای را مقوله ای مهم در توسعه اشتغال، ارتقای بهره وری و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی کشور دانست و بر تلفیق آموزش های نظری و عملی و روزآمدی و سازگاری آموزش ها با محیط های واقعی کار تأکید کرد.
دکتر روحانی اظهارداشت: مدرک و استانداردهای این سازمان بایستی برای مردم اطمینان آور باشد و با توسعه مشارکت بخش خصوصی و مراقبت از رعایت استانداردهای لازم مهارت، تحول بزرگی را در جهت توانمندسازی نیروی انسانی و تقویت اشتغال در جامعه سازماندهی کرد.
رییس جمهوری هدف نهایی از توسعه مهارت ها را افزایش اشتغال پایدار در جامعه ذکر کرد و تعمیم آموزش مهارت به بخش های وسیع تر از جامعه را ضرورت امروز و فردای کشور دانست.
دکتر روحانی همچنین از دست اندرکاران سازمان فنی و حرفه ای قدردانی کرد.
در گزارش ارایه شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به هیات دولت ، با اشاره به لزوم بهسازی و نوسازی زیرساخت های فنی و حرفه ای کشور، به مقایسه رشد اقتصادی و تعداد کارآموزان آموزش های مهارتی پرداخته شده است.
تجربه کشورهای پیشرو در تحول ساز و کار آموزش مهارتی نشان می دهد دولت به عنوان توسعه و تنظیم گر آموزش های مهارتی و بخش خصوصی به عنوان مجری آموزش اقدام کرده اند تا با توجه به نیازهای متغیر کار، آموزش لازم را ارایه دهند.
سازمان فنی و حرفه ای به منظور سفارش پذیر کردن و تقاضا محور نمودن آموزش های مهارتی، با بیش از ۱۰۰ دستگاه اجرایی دولتی و غیر دولتی تفاهم نامه منعقد نموده است، که نتیجه آن تدوین بیش از ۲۰۰ استاندارد آموزش مهارت و آموزش یک میلیون و ۸۰۴ هزار و ۹۶۹ نفر طی سال های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.