به گزارش خبرآنلاین؛ محققان ثابت کرده‌اند که درصد بالایی از مرگ‌های ناشی از سرطان مستقیماً با رفتارهای انتخابی در سبک زندگی از قبیل سیگار کشیدن، مصرف الکل، بی‌تحرکی و رژیم غذایی ناسالم ارتباط دارد. بنابراین ترک سیگار، محدود کردن مصرف الکل، حفظ وزن بدن در حد سالم و ورزش کردن به طور منظم، بهترین راهکارها برای شروع فرایند پیشگیری از سرطان هستند. اما برای مراقبت بیشتر از سلامتی خود باید هر چه بیشتر مراقب تغذیه و عادات تغذیه‌ای خود باشد.

به عقیده دکتر ابوالحسنی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، «آن چیزهایی که شما می‌خورید و نمی‌خورید تأثیر بسیار زیادی بر سلامتی شما از جمله بر خطر ابتلای شما به سرطان دارد: شما ممکن است بدون آنکه خودتان بدانید ناآگاهانه غذاهای زیادی را بخورید که خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد و از طرف دیگر نسبت به مصرف غذاهایی که به محافظت شما از سرطان کمک می‌کنند، بی‌توجه باشید.»

او به عنوان نمونه از گوشت مثال می زند: «مصرف هر روزه غذاهای گوشتی فرآوری شده باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان کلورکتال می‌شود، در حالی که مصرف غذاهای حاوی سویا می‌تواند خطر ابتلای شما به سرطان سینه را کاهش دهد و مصرف بیشتر میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند خطر انواع متعددی از سرطان‌های شایع را کاهش دهد. بنابراین شما با ایجاد تغییرات کوچکی در عادات، رفتارها و رژیم غذایی خود می‌توانید خطر بروز سرطان را کمتر کنید و یا در صورتی که قبلاً به سرطان دچار شده‌‌اید، با داشتن یک رژیم غذایی سالم و مقوی می‌توانید در طول دوران مبارزه با این بیماری، قوت و سلامتی بیشتری داشته باشید.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.