به گزارش مهر بر اساس گزارش های رسیده اردوغان و بارزانی همچنین قرار است در این دیدار خود که پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران صورت می گیرد، در خصوص مساله سوریه و ایجاد منطقه پرواز ممنوع در این کشور با یکدیگر گفتگو کنند.

همچنین به گفته سخنگوی اقلیم کردستان، بازگشت هزاران تن از نیروهای پیشمرگه به ناحیه تحت کنترل کردها قرار است میان دو طرف به بحث و رایزنی گذاشته شود.

در خصوص مسائل اقتصادی نیز اردوغان و بارزانی قرار است در خصوص توافق میان دولت مرکزی عراق و ایران بر سر مطالعه روی خط لوله کرکوک با یکدیگر سخن بگویند.

در همین راستا، خبرگزاری حریت ترکیه نیز روز گذشته اعلام کرده بود که سفر امروز رئیس اقلیم کردستان عراق به امضای یادداشت تفاهم ۲۰ فوریه (دوم اسفند ماه) درباره مطالعه پیرامون ساخت خط لوله صادرات نفت خام کرکوک عراق از طریق ایران مرتبط است.

همچنین انتظار می رود عملیات های ضد داعش در عراق و سوریه و مشارکت دادن کردهای سوری در عملیات الرقه که ترکیه با آن مخالف است مورد گفتگوی بارزانی و مقامات ترکیه قرار گیرد.

لازم به ذکر است، دیدارهای مقامات اقلیم کردستان عراق بدون هماهنگی با دولت مرکزی بغداد تا کنون به بروز تنش هائی در روابط فیمابین مبدل شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.