مرضیه محبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حکم این متهم آذر ماه سال جاری صادر شد که او به حکم صادره از سوی شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان خراسان رضوی اعتراض نکرد لذا پس از گذشت مهلت قانونی برای درخواست فرجام‌خواهی، حکم قطعی شد.
وی بیان کرد : طبق حکم دادگاه بدوی دادگاه شوهر اعظم؛ 15 سال حبس برای آدم ربایی از طریق حبس و مخفی کردن شاکیان ، شش ماه نیز بابت کودک آزاری ، 10 سال حبس تعزیری بابت شروع به قتل همسر، 5 سال حبس تعزیری از جنبه عمومی صدمات و جراحات وارد شده به شاکیان و همچنین پرداخت دیه از جنبه خصوصی جراحات وارد شده به بدن اعظم محکوم شده بود.
محبی ادامه داد : طبق قانون ، متهم چنانچه در مدت قانونی تجدیدنظرخواهی؛‌اعتراضی به رای دادگاه بدوی نداشته باشد قانونگذار می تواند در حکم بدوی متهم تخفیف در مجازات قائل شود.
محبی افزود : این حکم از سوی شعبه سه دادگاه کیفری یک خراسان رضوی صادر شده است.
وی خاطرنشان کرد : همسر این مرد به نام اعظم در اثر شکنجه ها متحمل ۲۷ مورد جراحت سوختگی، ۳۲ مورد پارگی با چاقو، پارگی رگ چشم و کبودی بدن شده بود.
وی ادامه داد: به منظور احقاق حق و مبارزه با خشونت علیه زنان سه نفر وکیل فعال وکالت پرونده اعظم را عهده دار هستند.
مرد مشهدی که همسر و فرزندانش را به مدت ۲۱ روز در خانه حبس و مورد شکنجه و اذیت و آزار قرار داده بود ۱۹ آبان در شعبه سوم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی محاکمه و حکم وی در روزهای اخیر قطعی و برای اجرا ابلاغ شده است.
کانون زنان حقوقدان سورا از جمعی از بانوان حقوقدان استان خراسان رضوی تشکیل شده که وکالت رایگان برخی زنان نیازمند و آسیب دیده را بر عهده می گیرند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.