به گزارش خبرآنلاین، میدان مشهور ترافالگار در قلب لندن، عصر روز یکشنبه به وقت محلی شاهد استقبال گرم مردم از نمایش فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی در هوایی سرد و ابری شد.

این برنامه توسط صادق خان، شهردار لندن برای مخالفت با دستور دونالد ترامپ برای جلوگیری از سفر اتباع هفت کشور به خاک آمریکا صورت گرفته است. فیلم «فروشنده» در حالی در میدان ترافالگار به نمایش درمی‌آید که تا ساعاتی دیگر مراسم معرفی برندگان اسکار برگزار می‌شود. اصغر فرهادی به دلیل مخالفت با دستور ترامپ، حضور در مراسم اسکار امسال را تحریم کرده است.

از چند ساعت مانده به آغاز نمایش «فروشنده» در میدان ترافالگار، صف‌هایی طولانی برای حضور در محوطه نمایش فیلم شکل گرفت و جمعتی انبوه با نشستن بر زمین، آماده تماشای تازه‌ترین اثر اصغر فرهادی شدند. برگزار کنندگان این مراسم، جمعیت حاضر در میدان ترافالگار را بیش از ۱۰ هزار نفر اعلام کردند.

صادق خان، شهردار لندن که بانی این رویداد فرهنگی بوده است و جمعی از دست‌اندرکاران صنعت سینمای انگلیس در این برنامه حضور پیدا کردند.

صادق خان پیشتر نیز در پیامی ویدئویی به لندن‌نشینان و سایر مردم انگلیس گفته بود: «یکشنبه شب 26 فوریه (هشتم اسفند)، شب برگزاری مراسم اسکار، میدان ترافالگار را برای یک رویداد خاص، به بزرگ‌ترین سینمای لندن تبدیل خواهیم کرد.»

علاوه بر نمایش «فروشنده» در میدان ترافالگار، این فیلم قرار است در سایر شهرهای انگلیس توسط یک شرکت پخش فیلم این کشور به نمایش گذاشته شود.

شهرداری منطقه وستمینستر لندن از عصر روز گذشته کار آماده‌سازی میدان ترافالگار برای نمایش فیلم اصغرفرهادی را شروع کرده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.